Mindezt megelőzte az a 3 millió eurós beruházás, amelyet az anyacég barcelonai üzeméből tavaly áthozott három vulkanizálókazán, az extrudersor, valamint a szerelőgépek telepítésére fordítottak. A katalán gyár rendelésállományát is átvette a magyar vállalat, így most Vácon a Scania, a Volvo a DAF és a Renault Truck kamionjai számára is gyártják a tömlőket, a makói üzemben pedig a BMW-hez tartozó Mini márka bővítette a rendelésállományt.
Emellett egy éve úgy döntött a Continental AG, hogy a wackersdorfi gyára termelését is Makóra hozza, Vácra pedig – új profilként – az üzemanyagtömlők szerelése került. Németországból robotok is érkeztek, amelyek az itt gyártott gumicsövekre különböző alkatrészeket szerelnek. Emellett két új vulkanizálókazán és egy extrudersor telepítésére is sor került, így Makón már 11 vulkanizáló és hat alapanyag-feldolgozó extru-dersor működik. A 25 ezer négyzetméternyi üzemcsarnokkal rendelkező telepen jelenleg is folyik egy csarnok 1100 négyzetméterrel való bővítése. Vácott a raktár bővítése van soron, és a második fél évre tervezik a harmadik extrudersor, valamint az ötödik vulkanizálóberendezés telepítését. A kapacitásbővító beruházásokra az idén körülbelül 5 millió eurót fordít a ContiTech. Ami a munkaerő-ellátottságot illeti, Nagy Mihály elmondta, Vácon több nagy gyár zárt be a közelmúltban, így mindig találnak megfelelő jelentkezőket, Makó környékén pedig 30 kilométeres körzetből hozza a gyár buszjárata az alkalmazottakat.
A társaság a Continental AG legnagyobb autóipari hűtő és fűtő csöveket gyártóegysége, hiszen a németországi és a romániai Nagykárolyban lévő üzem együttes termelése sem közelíti meg a magyar vállalatét. A fejlődésnek azzal teremtettek alapot, hogy az elmúlt öt évben folyamatosan fejlesztették a gyártókapacitást. A múlt évi 3 millió euróval szemben tavalyelőtt 4,6 millió eurót fordítottak gépsorok telepítésére, így csupán Makón évi 30 millió csőidom készülhet. Néhány éve a vállalat többek között egy 4000 négyzetméteres logisztikai központot is létesített, hogy a megrendelőknek közvetlenül szállíthassanak.
Az exportra dolgozó cég közvetlenül is szállít a Távol-Keletre, a Nissan Diesel gyáraiba. Több európai márka – amelynek beszállítója a cég – ugyanakkor komplett motorokat küld ázsiai összeszerelő üzemeibe. Így kerülnek a makói tömlők a BMW kínai autógyárába.
Sikeres anyacég
Az első negyedévben a hannoveri székhelyű Continental AG 1,7 milliárd euróval, mintegy 6 milliárd euróra növelte árbevételét a múlt év azonos időszakához képest. A konszern közleménye kiemeli, hogy a 494 millió eurós EBIT több mint 650 millió euróval volt magasabb, mint egy évvel korábban.
Az 1100 fős cég kerék- és perdületérzékelő szenzorokat gyárt blokkolásgátló (ABS), valamint elektronikus menetstabilizáló (ESC) rendszerekhez.
A 2002 óta a Continentalhoz tartozó kőbányai Temic Telefunken Microelectronic Kft. három év múlva megkezdheti hibrid személyautók elektronikai vezérlő berendezésének, ABS-fékrendszerek frissen fejlesztett elektronikájának, valamint két új kormányelektronikai berendezésnek a sorozatgyártását.
A 175 új munkahelyet létesítő beruházásra közel 7 milliárd forintot fordít az ezerfős cég. Bővítés Makón és Vácott -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.