BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Itt a magyar 3D tévéműsor! Mi kell hozzá?

A UPC és a Samsung bemutatóján sikeresen továbbítottak különféle 3 dimenziós televíziós adásrészletet. A műsorsugárzó bejelentése szerint a legújabb technológiát a digitális előfizetéssel és 3D-s tévével rendelkezők már használhatják.

Az idén több európai országban is megkezdődött az első 3D televíziós sugárzás. Ennek kapcsán Betzalel Kenigsztein, a UPC Magyarország ügyvezető igazgatója egy mai sajtótájékoztatón kijelentette: a UPC már készen áll a 3 dimenziós tévéműsorok továbbítására.

A társaság vezetője elmondta: a szolgáltatás eléréséhez és elterjedéséhez három feltételnek kell teljesülnie. Egyrészt egyre több 3D-s tartalom szükséges, másrészt a technikai hátteret kell biztosítani, harmadrészt pedig egy arra alkalmas televízió készülékkel kell rendelkezni.

A szolgáltatás bemutatásához a társaság saját kiépített kábeltelevíziós hálózatát, valamint az előfizetőknél is már megtalálható digitális HDTV médiaboxát, a Samsung már kereskedelemben kapható 3D-s készülékét, valamint egy brit cég által készítette műsorokat használta.  

A ma ismertetett lehetőséget innentől kezdve bárki élvezheti, akinek van digitális előfizetése, valamint 3D-s televíziós készüléke és az elengedhetetlen szemüvege. A tesztcsatornán jelenleg az angol Can Communicate társaság által készített, hárodimneziós tartalmak láthatóak, többek között dokumentum- és természetfilmek, valamint korábbi sportesemények. 

A Betzalel Kenigsztein elmondta: a szolgáltatáshoz csupán az eddigi sávszélességet kellett növelni. Az igaz, hogy 3D-s tartalom jelenleg csekély mértékben áll még rendelkezésre, de a mozikban tapasztalható hatalmas érdeklődés alapján valószínűsíthető, hogy a műsorkészítők egyre nagyobb számban állnak rá a 3D-s műsorok készítésére is - tette hozzá.

Az ügyvezető igazgató a bemutatón azt is bejelentette, hogy a válallat mostanra befejezte a tavaly októberben Budapesten elindított videótár szolgáltatás országos szintű bevezetését. Ennek köszönhetően immár 1,2 millió háztartásban képes ezt az interaktív szolgáltatást elérni. A videótéka mozisikereket, felnőtt filmeket, valamint az RTL Klub, a TV2, az AXN, a Discovery, a History és a JimJam egyes műsorait kínálja.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.