Az idén több európai országban is megkezdődött az első 3D televíziós sugárzás. Ennek kapcsán Betzalel Kenigsztein, a UPC Magyarország ügyvezető igazgatója egy mai sajtótájékoztatón kijelentette: a UPC már készen áll a 3 dimenziós tévéműsorok továbbítására.
A társaság vezetője elmondta: a szolgáltatás eléréséhez és elterjedéséhez három feltételnek kell teljesülnie. Egyrészt egyre több 3D-s tartalom szükséges, másrészt a technikai hátteret kell biztosítani, harmadrészt pedig egy arra alkalmas televízió készülékkel kell rendelkezni.
A szolgáltatás bemutatásához a társaság saját kiépített kábeltelevíziós hálózatát, valamint az előfizetőknél is már megtalálható digitális HDTV médiaboxát, a Samsung már kereskedelemben kapható 3D-s készülékét, valamint egy brit cég által készítette műsorokat használta.
A ma ismertetett lehetőséget innentől kezdve bárki élvezheti, akinek van digitális előfizetése, valamint 3D-s televíziós készüléke és az elengedhetetlen szemüvege. A tesztcsatornán jelenleg az angol Can Communicate társaság által készített, hárodimneziós tartalmak láthatóak, többek között dokumentum- és természetfilmek, valamint korábbi sportesemények.
A Betzalel Kenigsztein elmondta: a szolgáltatáshoz csupán az eddigi sávszélességet kellett növelni. Az igaz, hogy 3D-s tartalom jelenleg csekély mértékben áll még rendelkezésre, de a mozikban tapasztalható hatalmas érdeklődés alapján valószínűsíthető, hogy a műsorkészítők egyre nagyobb számban állnak rá a 3D-s műsorok készítésére is - tette hozzá.
Az ügyvezető igazgató a bemutatón azt is bejelentette, hogy a válallat mostanra befejezte a tavaly októberben Budapesten elindított videótár szolgáltatás országos szintű bevezetését. Ennek köszönhetően immár 1,2 millió háztartásban képes ezt az interaktív szolgáltatást elérni. A videótéka mozisikereket, felnőtt filmeket, valamint az RTL Klub, a TV2, az AXN, a Discovery, a History és a JimJam egyes műsorait kínálja.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.