A fideszes honatya a közterületi parkolásról szóló törvényjavaslat ismertetésében kiemelte, hogy elfogadása esetén a jövőben parkolási szolgáltatást, parkolásüzemeltetést, -ellenőrzést csak maga az önkormányzat vagy az önkormányzat százszázalékos tulajdonában lévő, általa alapított cég láthatna el a jövőben.
„Így az egész országban önkormányzati üzemeltetésbe kerülhetne a parkolás” – hangoztatta Budapest V. kerületének polgármestere. A parkolásüzemeltetéssel foglalkozó cég tulajdonrésze nem lenne elidegeníthető.
Rogán arra emlékeztetett, ha nem fogadja el a T. Ház a javaslatot akkor július 1-jével – főleg Budapesten – tarthatatlan és nehéz helyzet alakulhat ki a parkolásban. Az Alkotmánybíróság tavaly novemberben megállapította, hogy alkotmányellenes a fővárosi parkolás jelenlegi szabályozása. A Fővárosi Közgyűlés ugyanis önkényesen állapítja meg a díjakat, miközben anyagilag érdekelt a minél nagyobb bevételben. A helyzet rendezésére június 30-ig adtak határidőt. A főváros vezetése, és a budapesti frakcióvezetők támogatják a törvényjavaslatot.
A legmagasabb parkolási díjat a javaslat a 95-ös benzin előző évi átlagárához kötné, az önkormányzatok azonban saját hatáskörben ennél alacsonyabb díjat is kiszabhatnak. A pótdíj mértékét az óradíj negyvenszeresére csökkentenék, a várakozási díj és a pótdíj után pedig a késedelmi kamat nem lenne követelhető.
A parlamenti pártok támogatták a törvényjavaslatot. Az LMP módosító indítványokat nyújtott be, hogy a parkolási szerződéseket nyilvánosságra lehessen hozni, ha az önkormányzat egy társasággal szerződik. Szintén nyilvánosságot akarnak a parkolási bevételekre is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.