Több hónapos leállás után a hétvégén ismét elindultak a Saab gyártósorai. A napokban gurulnak le a futószalagról az első Saab 9-5-ös modellek, ezzel a cég 2002 után először mutat be új típust. "A télen egyáltalán nem termeltünk, most viszont fel kell töltenünk a készleteket" – mondta az AFP-nek a Saab vezérigazgatója. Jan-Aake Jonsson azt reméli, hogy júliusra a gyár növeli a tempót és eléri a napi 28-39 darabos gyártási számot.
Ez a termelési szint kétszáz új alkalmazottat kíván, Trollhaettan lakosai közül sokan több, a Saabnál töltött év után térnek vissza az üzembe. Annette Helgren, a dolgozókat képviselő szakszervezet vezetője szerint a márka kész arra, hogy bosszút álljon és megmutassa, mire képes. Az autógyárat húsz évig irányította a General Motors, majd az átalakulás során igyekezett megválni tőle, de a svéd márkára olyan sokáig nem akadt megfelelő vevő, hogy úgy tűnt, végleg felszámolják a cég tevékenységét. Az utolsó pillanatban vásárolta meg a márkát a holland luxusautókat gyártó Spyker.
A 400 millió euróért megvásárolt vállalat egyben a gyárnak otthont adó Trollhaettan túlélését is jelenti. A 45 ezres városban a megélhetést szinte kizárólag a Saab 3 500 főt foglalkoztató gyára, valamint egy Volvo üzem jelenti.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.