A dobogón ugyanaz a három olajipari óriás szerepel, mint tavaly: a Shell annak ellenére megőrizte vezető helyét, hogy 36,1 százalékkal, 199 milliárd euróra csökkent a 2009-es árbevétele, nyeresége pedig szűk 9 milliárdra, szemben az egy évvel korábbi 18 milliárddal. A lista második helyezettje, a British Petrol (BP) árbevétele ezzel szemben „csak” 14,9 százalékkal esett, 173 milliárd euróra, míg a dobogó harmadik helyére befutott Total 112 milliárd eurós árbevétele kerek 30 százalékkal kisebb, mint 2008-ban.
A negyedik hely, csakúgy, mint tavaly, a Volkswagen (VW) csoporté lett: a német autóipari óriás árbevétele 7,6 százalékkal csökkent, így tavaly 105 milliárd euró folyt be a kasszájába.
Az ágazatot a VW-n kívül csak a Daimler képviseli a legjobb tíz között, a második legnagyobb német autóipari csoport a tavalyi 6. helyről esett vissza a 9.-re, 79 milliárd eurós árbevétellel, ez 17,7 százalékkal alacsonyabb az egy évvel korábbinál.
A válság miatt szinte az öszszes európai topvállalatot árbevétel-csökkenés jellemezte tavaly, az első tízben kivételt csak a 8. helyen szereplő GDF Suez képez, amely 17,6 százalékkal, 80 milliárd euróra növelte árbevételét. Ezzel a teljesítménnyel először kapott helyet a legjobb tíz között. A kereskedelmi láncok közül egyedül a francia Carrefour verekedte fel magát az első tíz hely valamelyikére: 86 milliárd eurós árbevételével 5. lett. Az angol Metro csoport 66 milliárd eurós forgalmával a 14. helyen végzett.
Új belépő a legjobb tíz között a Siemens is, amely korábbi helyezésén két helyet javítva a 10. helyre futott be, 77 milliárd eurós bevétellel.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.