BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ha így megy tovább, 15 évre nőhet a hazai autók átlagéletkora

A válság kitörése óta 300 autószalon szűnt meg, és csődbe ment a márkakereskedők egyharmada.

De nemcsak a továbbértékesítők, hanem a gyári tulajdonban lévő importőr/nagykereskedő vállalatok is megsínylették a forgalomesést: a legnagyobb cégek között alig van olyan, amelyik nem súlyos veszteséggel zárta a múlt évet.

Azt pedig a piac minden szereplője tudja, hogy az állam most nem fog támogatni egy autócsere-programot, és mindazok, akik reálisan értékelik a gazdasági helyzetet, nem is szorgalmazzák.

Ha a dolgok így mennek tovább, akár 15 évre is emelkedhet a magyar személyautó-állomány átlagéletkora – riogat sötét jövőképet festve a nyolc márkával kereskedő Szuna-cégcsoport vezetője, valamint a Gépjármű-márkakereskedők Országos Szövetségének (Gémosz) alelnöke, Szuna József, hozzáfűzve ugyanakkor, hogy az utolsó negyedévre azért már fordulatot várnak.

A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.