BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Lefelé módosított prognózis

Jelentősen módosította idei személyautó-értékesítési prognózisát a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE). Az idei forgalomba helyezési adatok alapján – a januárban jelzett 65 ezerrel szemben – már csak 50 ezer gépkocsi eladását tartja elképzelhetőnek Erdélyi Péter ügyvezető elnök.

Ugyancsak kevesebb, 11 ezer helyett 10 ezer kishaszonjármű értékesítése várható év végéig, és a motorkerékpár-forgalom is az előzetesen várt 4000-rel szemben csupán 2500 körül alakulhat a szakember szerint. Kizárólag a 3,5 tonnánál nagyobb össztömegű teherautók forgalmát illetően tartja fenn az MGE az év eleji 2200 darabos előrejelzését.

A fentiek annak ellenére is aggodalommal töltik el a járműkereskedőket, hogy júniusban már csak 24 százalékkal kevesebb személykocsi került forgalomba Magyarországon, a kishaszonjármű-eladások csökkenése pedig mindössze 9 százalékos volt az elmúlt év júniusához képest.

A gépjárműimportőrök mindenesetre abban bíznak, hogy a kormány első intézkedései és programja megnyugtatóan hat a piaci szereplőkre, illetve a munkanélküliségi mutatók javulása révén egyre inkább hajlandók lesznek jövőbeni kötelezettségeket vállalni.

De nem csupán a magyar és az azt követő világválság miatt zuhant az értékesítés, hanem amiatt is, hogy az évtized első kétharmadában „túltöltődött” a piac. Az MGE elnöke ezt az akkori túlságosan megengedő hitelezési rendszernek tulajdonítja, amikor a piac valós felvevőképességénél mintegy 50 százalékkal több kocsi talált gazdára.

A magyar piac valóságos újautó-vásárlási potenciálját nem a 2000-es évek első felében elért évi 200 ezer darab körüli szinthez kell mérni. A reálisnak mondható 120-140 ezerhez képest azonban még sokáig érzékelhető lesz a jelentős elmaradás.

AZ ORFK-tender átrendezte a piacot

Összesen 900 Škoda Fabia, és Octavia, Volkswagen Golf és Caddy került az ORFK állományába, amelyeket elsősorban a megyei kapitányságok bűnügyi helyszínelői használnak majd.

A gépkocsikat az ORFK négy évre vette bérbe a Porsche Lízing, a K&H Lízing, a LeasePlan és az ALD Automotive lízingcég közvetítésével.

A gépkocsikat az ORFK négy évre vette bérbe a Porsche Lízing, a K&H Lízing, a LeasePlan és az ALD Automotive lízingcég közvetítésével.-->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.