Egyes Lexus modellek motorjának szelepvezérlésében előfordulhat, hogy a szeleprugó anyagában található szennyeződés miatt meggyengül a szeleprugó, amely annak töréséhez is vezethet.
(A Lexus modellek motorjai hengerenként többszelepesek.) Ha az egyik rugó eltörik a motorban, az rendellenes hangot és teljesítménycsökkenést eredményez és felkapcsolódik a motorvisszajelző led a műszerfalon. A jelenséggel kapcsolatban eddig egyetlen balesetről sem érkezett bejelentés.
Magyarországon 199 gépkocsi érintett a kampányban a GS 450h, GS 460, LS 460 és LS 600h típusokból. Minden érintett Lexus tulajdonost levélben értesítenek a kampány részleteiről. Az érintett szeleprugók cseréjét az ügyfelek számára térítésmentesen végzik el a Lexus márkaszervizek.
Mint arról július 2-án beszámoltunk, a Toyota 270 ezer Lexus visszahívásáról döntött. Hideaki Homma, a Toyota szóvivője tegnap úgy nyilatkozott: 2008 augusztusában már tudtak a hibáról és át is alakították a problémát okozó szeleprugót, ezért nem érintettek azok a gépkocsik, amelyeket ennél későbbi időpontban gyártottak.
A szóvivő szerint azért alakították át a szeleprugókat, mert így a hibajelenség elkerülhető volt és mivel a japán óriáscég úgy látta, hogy a probléma elszigetelt, nem döntött visszahívásról. Később azonban elkezdtek áramlani a panaszok a szervizekbe és a világ legnagyobb autógyára végül mégis a 270 ezer autó visszarendelése mellett döntött
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.