BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Matolcsy: javítani kell a turizmus versenyképességét

A következő tíz évben meg kellene kétszerezni a nemzeti jövedelmen (GNI) belül a turizmus teljesítményét és részarányát, meg kellene duplázni, 700 ezerre növelni az ágazatban lévő munkahelyek számát és jelentősen kell javítani a turizmus versenyképességét - sorolta javaslatait Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter a magyar turizmus jövőjéről szóló konferencián pénteken Budapesten a Parlamentben.

A Turizmus és egészségipari konzultáció a magyar turizmus jövőjéről szóló konferencián - amelyet a Nemzetgazdasági Minisztérium Gazdaságfejlesztési Helyettes Államtitkársága rendezett - a miniszter kijelentette: a turizmus mennyiségi fejlesztési kora lejárt, szerinte a minőségi fejlesztésre kell a hangsúlyt fektetni. Matolcsy György szerint integrált programokban kell gondolkodni. Mint mondta, az ország széttöredezett, mozaikszerű működést mutat, és ez igaz a turizmusra is.

A miniszter azt mondta, a turizmus egészét be kellene ágyazni az egészségiparba.

Horváth Endre turizmusért felelős helyettes államtitkár az egyediség erősítésére, Horváth Gergely, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója pedig a marketingtevékenység hatékonyságának javítására hívta fel a figyelmet.

Matolcsy György az eszközöket ismertetve elmondta: egy 10 éves turizmus fejlesztési tervet kellene kidolgozni és meg kellene alkotni a turizmustörvényt, amely elindítja, szabályozza és keretet ad a szakmának. Emellett pedig a turizmus számára is szükség van a jó üzleti klímára, a jó közgazdasági környezetre, az adóváltozások mellett a bürokrácia csökkentését is végre kell hajtani - tette hozzá.

Horváth Endre a fejlődés érdekében fontosnak nevezte egyebek mellett a lefelé irányuló árverseny megszüntetését. Megerősítette, úgy kellene kihasználni a költségelőnyt, hogy közben az árak nem csökkennek. Kiemelte a célcsoport azonosítását, éves reklámkampányok helyett hosszú távú termékstratégia megalkotását. Fontosnak nevezte az összefogást a szakmán belül, a helyi szolgáltatókkal. Hangsúlyozta: meg kell ismerni a piacot.

A fejlődés érdekében kiemelte a piackutatás jelentőségét, a távoli célok meghatározását, a szakmával kialakult kapcsolat megerősítését, az oktatás jelentőségét, a nemzetközi szervezetekkel való együttműködést, az infrastruktúra fejlesztését és a fogyasztóvédelem megerősítését.

Horváth Gergely elmondta, az MT Zrt.-nél nagyobb hangsúlyt kap a profittermelés, a forgalom erősítése, az értékesítési szemlélet kerül a középpontba. Mint mondta, nagyobb hangsúlyt kívánnak fektetni az akciók hatékonyságának mérésére is.

Példaként említette, hogy a téli fővárosi szállodai forgalom erősítését célzó Winter Invitation akcióra az idén a korábbi 50 millió forint helyett 100 milliót kívánnak fordítani.

Elmondta: csökkenteni tervezik a nemzeti turisztikai marketing szervezet működési költségét, és többet fordítanának a marketing tevékenységre.

Horváth Gergely is egyetértett azzal, hogy nagyobb hangsúlyt kell helyezni a hosszú távú imázsépítésre, és mint mondta: fő arculati elem az egészségturizmus.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.