A GVH eljárásában azt vizsgálta, hogy a L’Oréal által országos terjesztésű lapokban és országosan elérhető televíziós csatornákon keresztül közzétett, a termékei hatékonyságát hangsúlyozó állítások valós információkat közvetítenek-e a fogyasztók felé. Ennek során a versenyhatóság azt kívánta tisztázni, hogy az egyes tájékoztatásokhoz a szakmailag megalapozott vizsgálati anyag rendelkezésre áll-e, és ha igen azokkal összhangban vannak-e az adott tájékoztatások.
A L’Oreal egyes állításait hitelt érdemlően igazolni tudta, így a GVH valósnak fogadta el a Biotherm Aquasource Biosensitive termék esetében a „Látható hatékonyság a bőrérzékenység 5 területén”, „A nők 60%-ának, saját bevallása szerint érzékeny a bőre” vagy „A bőrérzékenység jelei 81%-kal csökkennek„ és „Az 1. bőrstabilizáló hidratáló arcápoló növényi eredetű Omega 3 és 6 zsírsavakkal és 5000 liter forrásvíz nyugtató hatásával” kijelentéseit. A Revitalift termék esetében
A ráncok csökkennek: a nők 87%-ánál”, valamint a Vichy Cellu Metric termék tekintetében „A Vichy felfedezése a narancsbőr elleni beavatkozás olyan karcsúsító eljárás, amely igazodik a szervezet anyagcsere-folyamataihoz éjjel és nappal.” állításokat szintén megfelelően alátámasztotta a L’Oréal.
A Vichy Liftactiv CxP termékről közzétett, a versenyhivatal által vizsgált reklámok (például „Látható átalakulás már a 4. naptól kezdve. Az arcbőr újra feszes lesz, a ráncok visszahúzódnak”), fő üzenete az volt, hogy a termék biológiai és lifting hatással is rendelkezik, melynek köszönhetően már a 4. naptól kezdve igen jó eredmények érhetők el a ráncok visszahúzódása és az arcbőr feszesítése terén. A GVH álláspontja szerint a L’Oréal a teszt eredményeit kiterjesztően alkalmazta, az eredmények a kérdéses állítást nem támasztották alá.
A Revitalift termékről a nyomtatott sajtóban közzétett reklámok szintén alapvetően annak különleges összetevőjére, az elasztinra, illetve a terméknek a ráncok és a bőr feszességének vonatkozásában kifejtett eredményeire kívánták felhívni a fogyasztók figyelmét. A L’Oréal által elvégzett szubjektív hatékonysági tesztek azonban nem támasztották alá megfelelően az állítottakat, ugyanis a teszt alapján a válaszadóknak csupán 57%-a gondolta, hogy teljesen egyetért azzal az állítással, hogy a bőre feszesebb.
A L’Oréal Vichy Cellu Metric terméket népszerűsítő tájékoztatásai középpontjában a narancsbőr elleni gyors és hatékony, mérhető eredményekben kifejezhető beavatkozás áll. A L’Oréal nem a piacon található narancsbőr elleni termékekkel, hanem a gyógyszertárakban kapható olyan versenytárs termékek hatékonyságával hasonlította össze termékét, amelyek gyártója a termék hatékonyságára vonatkozó eredményeket közölt, míg e korlátozó feltétel a reklámokból semmilyen módon nem derül ki a fogyasztók számára. Márpedig ez az információhiány lényegesnek tekinthető, hiszen míg a reklám üzenete az összes narancsbőr elleni termékkel történő összehasonlítás eredményének tűnik, addig az csak két versenyző termék esetében tekinthető bizonyosnak.
A kiszabott bírság mértékének meghatározása során a GVH figyelemmel volt a jogsértőnek tekintett kommunikációs eszközök reklámköltségére, valamint az érintett termékek értékesítési adataira. Ezek mellett enyhítő körülményként vette figyelembe azt, hogy eltérő jellegű, egymástól független módon, rövid ideig reklámozott termékekről van szó, mely reklámok közül egyesek nem kizárólag jogsértő tájékoztatást tartalmaztak. Az enyhítő körülmények között jelent meg az, hogy a L’Oréal valamennyi, a GVH által vizsgált terméke tekintetében – a szakmai gondosság követelményeit betartva - végzett vizsgálatot annak érdekében, hogy megfelelően alátámasztott állításokat jeleníthessen meg reklámjaiban.
A GVH súlyosító körülményként értékelte, hogy az egyes termékek kampánya az adott rövid időszakban intenzív volt, így a fogyasztók széles körét érhette el, emellett a jogsértés több terméket érintett, az eljárás alá vont a piac jelentős szereplője.
A L’Oréal Magyarország mai közlése szerint vitatja a GVH megállapítását, miszerint három termékének reklámozása esetében egyes állításaival nem az érvényes szabályozásnak megfelelően járt volna el. A termékek hatékonyságának olyan módon történő leírása, amelyet a magyar versenyhivatal döntése elvárna, álláspontunk szerint eltér a jelenleg a kozmetikai iparban nemzetközileg alkalmazott gyakorlattól,” – emelte ki Sasvári Tünde a L’Oréal Magyarország PR-menedzsere. A L’Oréal Magyarország ezért vitatja a GVH döntését és vizsgálja a határozat bírósági felülvizsgálatának lehetőségét.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.