BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Szereti a luxusmárkákat? - Nem számítson sok jóra

A luxuscikk-kiskereskedelem a legaktívabb és leginkább terjeszkedő kiskereskedelmi szektor, amely az új üzlethelyiségek nyitások 23 százalékát tudhatja magáénak 2010 első félévében. – derül ki a CB Richard Ellis (CBRE) legfrissebb „Mennyire globális a kiskereskedelem?” című kutatásából.

A CBRE harmadik éve megjelenő kutatása a világ 69 országában a 294 legnagyobb kiskereskedelmi hálózatot, illetve az iparág globalizáltságát vizsgálta nemzeti és városi szinten, kiemelve a szektorok és régiók közötti különbségeket, ezáltal meghatározva a globális kiskereskedelem terjeszkedésének trendjeit.

A világszerte érezhető gazdasági lassulás ellenére a luxusmárkák forgalmazása egyre inkább globalizált, a luxusbrandek többsége mind a három nagy régióban képviselteti magát. A luxuscikk-kereskedők átlagosan a világ 25 országának 50 nagyvárosában tevékenykednek, így a szektorban ők büszkélkedhetnek a legjelentősebb globális jelenléttel, amely a feltörekvő piacokon történt bővülésekkel még tovább nőtt. A legnagyobb célpiac Kína, ahol a luxus szektor a gyorsan növekvő jólét, az elkölthető jövedelem és a nyugati luxusmárkák iránti erős kereslet miatt virágzik. Mindez szembetűnő Kína azon nagyvárosaiban, ahol a luxusmárkák sokáig nem voltak elérhetőek, és a fogyasztók anyagi jólétüket státuszszimbólumként luxuscikkek birtoklásával kívánják megmutatni.

A luxusmárkák globális forgalmazásának legnépszerűbb célpontja továbbra is Hong Kong, ahol a CBRE által vizsgált márkák 91 százaléka képviselteti magát. A második London, ahol a brandek 87 százaléka van jelen, a harmadik pedig Dubai 85 százalékkal. Összesítve, a „Top 15”-ös listán nyolc város Ázsiában található, sőt az első tízbe csak London, Párizs és Milánó fért bele.

Erősödő gazdasági növekedésének és bővülő középosztályának köszönhetően Brazília egyre inkább az új luxusmárkák „hot spot”-ja. Például a Burberry – amely nemrégiben nyitotta első boltját az országban – további négy üzletet tervez még ebben az évben. Louis Vuitton három zászlóshajónak szánt üzletet is beindított Sanghajban, olyan más márkák társaságában, mint a Tiffany & Co,. a Hermes vagy a Prada, és gyors terjeszkedésbe fogott Kína-szerte.

„A kiskereskedők terjeszkedési stratégiája a globális gazdaság teljesítményét tükrözi. A luxusmárkákat azonban kevésbé sújtotta a recesszió, mint a középkategóriás üzleteket.” – mondta Borbély Gábor, a CBRE regionális elemzője. „A jobb növekedési kilátások miatt a luxuscikk-kereskedők inkább a fejlődő, (BRIC) országokra fókuszálnak az Európai Unió helyett. Közép-Európa városai természetesen a Londonhoz vagy Párizshoz hasonló divatfővárosoknál is kevesebb figyelmet kapnak. A budapesti kiskereskedelmi piacra sem léptek be új, nagy nevek: a luxusmárkák sokkal kevésbé aktívak a fővárosban, mint a válság előtt voltak.”

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.