"Senki nem képes lépést tartani ezekkel az árkedvezményekkel" – kommentálta a helyzetet a Bloombergnek Yoshiiku Miyata, a Panasonic televíziógyártó részlegének vezetője egy interjúban. A háromdimenziós technológiát alkalmazó cégek abban reménykedtek, hogy ez a szegmens majd kompenzálja a lapostévék piacán érzékelhető árcsökkenést, de a jelek szerint ebben tévedtek.
A Panasonic globális szinten vezető szerepet tölt be a plazma televíziók piacán, de a 3D készülékek terén a Samsung vezeti az árversenyt. A Best Buy weboldalának adatai szerint egy 50 hüvelykes Samsung 3D plazma készülék ára 989 dollár, míg egy hasonló paraméterekkel rendelkező Panasonic Viera televízióhoz csak 2 500 dollárért juthat a vásárló. A koreai cég augusztus végéig több mint 1 millió 3D-képes készüléket adott el, és saját adatai szerint az amerikai piac 88,3 százalékát tudhatja magáénak. A második negyedévben a Samsung 83 százalékos profitemelkedésről számolt be, 3,6 milliárd dollárnak megfelelő profitja több mint négyszeres a Panasonic, és a Sony nyereségének együttvéve.
A DisplaySearch piackutató adatai szerint az idei évben 3,4 millió darabot ér el az eladott 3D készülékek száma, 2014-re pedig már 42,9 milliót is elér az értékesítések száma. A Panasonic 33 százalékkal, 21 millió darabra szeretné emelni az ebben a pénzügyi évben eladott televíziók számát, ezen belül 1 millió 3D-képes készüléknek szeretne gazdát találni. Miyata szerint ugyanakkor az amerikai, és az európai kereslet lassulni látszik, az érdeklődés viszont továbbra is élénk a hazai piacon. A Panasonic a szeptember 30-ig végződő hat hónapban várakozásai szerint veszteséges lesz, a profit a következő félévben térhet vissza.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.