A döntés hátterében a kormányzat által készített „Nemzeti Ügyek Politikája 2010.” fogyasztóvédelmi szakpolitikai fejezetének azon kijelentése áll, mely szerint az Európai Fogyasztói Központ Magyarország „az Európai Unió országai közül a leggyengébben felelt meg a támasztott követelmény rendszereknek”. E súlyos tárgyi tévedés volt az, amely félrevezette a kormányzat illetékes döntéshozóit, és amely alapján megszülethetett e döntés.
A kormányzati döntésről tájékoztatást az NFH – a kormányzati döntés kedvezményezettje - adta az Európai Fogyasztói Központ Magyarországnak, amely tájékoztatás szintén téves háttérinformációkon alapult.
Az Európai Fogyasztói Központ Magyarország fő feladata a határon átnyúló fogyasztói jogvitákban való tanácsadás és panaszkezelés. Az évi több mint 1500 fogyasztói megkeresést bonyolító Központ 2009-ben meghatározó szerepet töltött be a SkyEurope Légitársasággal kapcsolatos magyar panaszok rendezésében, a közvélemény tájékoztatásában, illetve a fogyasztók számára a teljes körű jogsegély nyújtásában.
A Központ weboldala 2009-ben elnyerte a Magyar Tartalomipari Szövetség díját, valamint a Központ sikeresen együttműködött mind a magyar békéltető testületekkel, mind pedig az Európai Uniós szervezetrendszerrel, teljesítményét pedig az Európai Bizottság átlagon felülinek minősítette.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.