A Magyar Telekom Nyrt. (Magyar Telekom) 2009. október 2. és december 30. között bonyolította le a „90 Golf, 90 nyertes” elnevezésű játékát, melyet széles körben, intenzív kampánnyal népszerűsített. A játékban való részvételhez a 1727-es számra küldött, tetszőleges tartalmú (pl. Golf) SMS-sel kellett a fogyasztóknak regisztrálni, mellyel egyben vállalták, hogy fogadják mobiltelefonjukon a kérdéseket és a kvízjátékkal kapcsolatos egyéb tájékoztató SMS-eket.
A regisztráció után minden játékos kapott egy újabb SMS-t, amely kvízkérdést tartalmazott, három lehetséges válasszal. A játékos a 1727-re 300 forint ellenében küldött SMS-ben küldhette el a helyesnek vélt válasz sorszámát. Helyes válasz esetén a játékos pontot kapott, majd a rendszer új kérdést küldött neki. Ugyancsak új kérdés került megküldésre, ha a játékos helytelen választ adott, amelyért nem járt pont.
Eljárása során a GVH megállapította, hogy a játékban jelentős számú, naponta átlagosan több ezer, egyes napokon több tízezer fogyasztó vett részt, akik igen sok SMS-t küldtek 300 forint ellenében, jelentős bevételt eredményezve a Magyar Telekom számára. A játékban érintett fogyasztók többsége csak egy regisztrációs SMS-t küldött meg, míg a nemcsak egy regisztrációs SMS-t megküldő fogyasztók negyede a regisztrációs SMS-en kívül csak egy kvíz kérdésre adott választ. A játék során nyertes fogyasztók által küldött SMS-ek száma igen magas, átlagosan több ezer volt.
A versenyhivatal a játék promóciójával kapcsolatban egyrészt azt értékelte, hogy – a játék egyes fenti jellemzői tekintetében – megtévesztette-e a Magyar Telekom a fogyasztókat a játékba behívó, illetve a regisztrációt követő egyes SMS-ekkel és más kereskedelmi kommunikációkkal, másrészt azt, hogy a játékban a már regisztrált fogyasztók részére megküldött SMS-ekkel tanúsított magatartása tisztességtelen, agresszív kereskedelmi gyakorlatnak minősült-e.
Az SMS-ek tartalmai, szövegezései a GVH szerint alkalmasak voltak arra, hogy a fogyasztók egy nem reális képet alkossanak a játékról. A fogyasztó alappal vélhette ugyanis, hogy a „Golf” szó megküldésével a játékban való részvétele biztosított, az nem igényel további fogyasztói aktivitást – amely azonban nem felelt meg a valóságnak, figyelemmel a játékszabályzatban foglaltakra. A Magyar Telekom a fenti magatartással tehát a fogyasztók regisztrálását megelőzően megküldött SMS-ek révén megtévesztette a fogyasztókat.
A bírság meghatározásánál a GVH a promócióból származó árbevételből indult ki, valamint súlyosbító tényezőként értékelte többek között azt, hogy a jogsértés több hónapot ölelt fel, illetve az ügyfelek széles körét érintette.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.