A világválság hatására stagnáló vásárlási kedv és a tranzakciók számának csökkenése miatt az online piac az elmúlt egy évben nem bővült a korábban megszokott ütemben, de biztató jel a webes vállalkozásoknak, hogy a hazai internethasználók túlnyomó többsége vásárlásainak egy részét is online intézné – többek között ez derült ki a KutatóCentrum által évente készített E-Shopping Report felmérésből. Az előző évi adatokhoz hasonlóan az aktív netezők közel fele rendelt legalább egyszer a világhálón, és további egyharmada próbálta már ki korábban az online vásárlást.
Míg a világ más tájain a legtöbben könyvet, ruházati cikkeket és videót, DVD-t, illetve játékot vásárolnak a weben, addig hazánkban a korábbi évekhez hasonlóan az elektronikai cikkek a legkeresettebbek. A hagyományos vásárlási szokásoknak megfelelően a férfiak interneten is elsősorban elektronikai cikkeket szereznek be, míg a nők leginkább könyveket és ruhaneműket keresnek.
A szállásadóknak is érdemes megjelenniük a világhálón: az online tranzakciót tervezők több mint a harmada ugyanis az elektronikai cikkek és könyvek beszerzése mellett a szállásfoglalást is online intézné. A turizmus más szereplőinek is kedvező terepet jelenthet a világháló: sokan vesznek a weben busz-, vonat- vagy repülőjegyet is. VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.