A bemutatkozó fogadáson Robert Peaslee hangsúlyozta, hogy az Egyesült Államokban nem létezik az itteni Magyar Turizmus Zrt.-hez hasonló nemzeti turisztikai szervezet, ezért a több országban is működő DAC szervezetek hivatottak ellátni ezt a tevékenységet, most már hazánkban is.
Az USA-ba irányuló turistaforgalom élénkítése érdekében a DAC Hungary részt vesz majd a legnagyobb utazási vásárokon és kiállításokon, valamint tervezik saját weboldal és hírlevél indítását is. Az első, téli szezonban indítandó kampányuk Miamit fogja ajánlani a hazai utazóknak.
Walkó Miklós, a testület elnöke a működésükkel kapcsolatban elmondta, hogy a DAC jelenleg még nem élvezi az amerikai kormány támogatását, de a tagok bíznak benne, hogy a szeptember 8-tól az Egyesült Államokba beutazóktól beszedett 14 dolláros belépti díjból befolyó, az USA népszerűsítésére fordítható összegből ők is részesülhetnek majd.
Magyarország 2008 novemberében csatlakozott az U.S. Visa Waiver vízummentességi programhoz, amely lehetővé tette a magyar turisták számára, hogy elektronikus kérvényezhessenek és kaphassanak (ESTA) utazási engedélyt az Egyesült Államokba. Az USA kereskedelmi hivatala szerint tavaly 48,8 ezer magyar utazott Amerikába, ez a szám a 2003-as mélypont óta, - amikor kevesebb, mint 32 ezer beutazó volt - évről-évre folyamatosan nő. Ha a tendencia folytatódik, akkor a magyar turisták száma hamarosan elérheti 2000 rekordévet, amikor közel 60 ezer honfitársunk repült a tengeren túlra.
Az amerikai nagykövetségnek a DAC bemutatkozó eseményére készített összeállításából kiderül, hogy az Egyesült Államokba utaztató utazási irodák beszámolója szerint a magyar turisták körében a hagyományosnak mondható, ismert amerikai desztinációk a legnépszerűbbek, például New York, Florida és Kalifornia/Nevada. Azok, akik először látogatnak az országba, általában egy hosszabb, csoportos körútra fizetnek be a Keleti, vagy a Nyugati oldalon. De szintén népszerű köztük az egyhetes floridai nyaralás, ami előtt vagy után 2-3 napra New Yorkban is megállnak. A gyerekes családok kedvelt célállomása Miami és Orlando. A visszatérő vendégek szívesen fedeznek fel új helyeket, kedvelik például a nemzeti parkokat, a különböző múzeumokat. Hawaii és Las Vegas a tehetősebb magyar fiatalok körében számít különösen közkedvelt célállomásnak, sokan például itt tartják meg az esküvőjüket.
A statisztikák szerint egy átlagos magyar vendég körülbelül 10 napot tölt az Egyesült Államokban, és naponta mintegy 200 dollárt költ el az utazása során.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.