A Volkswagen 2,1 milliárd eurós nettó profitról számolt be a harmadik negyedévben, amelynek során 18 százalékkal emelkedtek az értékesítések. A jelenleg 30,7 milliárd eurós negyedéves eladást produkáló vállalat Martin Winterkorn vezérigazgató szerint 2018-ra átveszi a globális vezető szerepet a Toyotától.
Az Automotive Newsnak nyilatkozó bennfentes szerint a konszern már 2015-re szeretné elérni a tízmillió darabos éves eladási számot. Tim Schuldt, a frankfurti Equinet elemzője úgy látja, a profitabilitási célok tekintetében a Volkswagen már kezdi megközelíteni japán riválisát, így most a fő cél a termék portfólió szélesítése kell, hogy legyen.
A Volkswagen egyébként egyes elemzők várakozásával ellentétben változatlanul hagyta éves célkitűzéseit és arra emlékeztetett, hogy a következő időszakban lassul az eredmények javulása. A jelenlegi tervek szerint a konszernhez tartozó kilenc márka együttes éves eladásai meghaladják a 6,3 millió darabot, 1,9 milliárd eurós üzemi eredmény mellett. Az év első kilenc hónapjában 5,4 millió autó talált gazdára. A márkák tekintetében továbbra is az Audi vezet, 2,27 milliárd eurós üzemi eredménnyel, miközben a Bentley és a Seat továbbra is veszteséget termel.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.