Az Európai Fogyasztói Központ a hozzá forduló panaszosok tapasztalata alapján vázolja fel, hogyan zajlik egy klasszikus internetes csalás. Ennek során a fogyasztó talál az interneten egy rendkívül csábító ajánlatot, majd érdeklődik a termékről a kereskedőnél, aki rendelkezésére bocsát minden szükséges információt. Megbizonyosodik arról, hogy az ajánlat valóban nagyon előnyös, majd megrendeli a terméket és meg is kapja a visszaigazolást a rendelésről, a terméket bemutató további fotók kíséretében.
A fogyasztót ezután megkéri a vállalkozást, hogy vagy pénzfeladással fizessen, vagy utalja át a vételárat egy magánszemély bankszámlájára, akiről gyakran azt állítják, hogy a vállalkozás ügyvezető igazgatója. A csaló kereskedő ezen a ponton vagy eltűnik, vagy egy csaló áruszállító vagy letéteményes céggel együttműködésben arról tájékoztatja a fogyasztót, hogy a termék szállítása már folyamatban van.
A kereskedő közli, hogy a szállítmány késni fog az éppen ünnepek, vagy pedig a határnál történő vámellenőrzés miatt. A fogyasztót ezek után megkérik, hogy küldjön még pénzt a kereskedőnek vagy a szállító cégnek, és – függetlenül attól, hogy a fogyasztó megteszi-e ezt vagy sem – nyomtalanul eltűnnek.
Az EFK tippjei a biztonságos internetes vásárláshoz
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.