Szeptemberben a modellek versenyét a Ford Focus nyerte meg az Opel Astra és a Skoda Octavia előtt. A Carinfo elemzése megjegyzi ugyanakkor, hogy az elmúlt hónapban a flottaeladások közül a legnagyobb tétel éppen a Focus 167 darabos flottája volt. Amíg ugyanis tavaly előtt a személyautók 39 százaléka került vállalkozások tulajdonába, addig az elmúlt évben 50-50 százalékos volt a megoszlás, mára pedig a céges, illetve flottaeladások aránya meghaladta a 60 százalékot.
A háromnegyedéves összesítés szerint a márkák sorrendjében a Suzuki – amely a legutóbbi időkig megingathatatlanul vezette a piacot – már csupán a hetedik. Úgyhogy éppen jókor jön az esztergomi cégnek, hogy csütörtökön, a Párizsi Autószalon első sajtónapján bemutatkozott harmadik generációs Swift ma már megérkezett a márkakereskedőkhöz. A 3 ajtós 1,2 literes benzines alapváltozat ára 3,157 millió forint. Az 5 ajtós ugyezzel a motorral de már GLX kivitelben 3,699 millióba kerül.
Kilenc hónap alatt 3270-ről 2080-ra esett a motorkerékpár kereskedelem teljesítménye, azonban ezen a területen még folytatódik a piacszűkülés – állapítja meg a Carinfo kimutatása. A Honda megőrizte a vezető helyét 803 darabos eladásával, majd a Suzuki (342), a Yamaha (213) a BMW (153) és a Kawasaki (144) következik. Érdekes ugyanakkor, hogy csupán eggyel kevesebb BMW talált gazdára, mint a tavalyi háromnegyed évben, és a Kawasaki visszaesése is csak 13 darabos volt. A Honda 17 százalékos forgalomcsökkenése sem számít magasnak, a Suzuki 63 és a Yamaha 46 százalékához képest.
A szakma pedig a forgalom ilyen mértékű esését csak a legnagyobb nehézségek árán tudja átvészelni. A másfél éve tartó zuhanórepülés több mint 300 autószalon-szakszerviz megszűnéséhez és a tulajdonosi kör harmadának csődjéhez vezetett. Az autókereskedőket-szervizeket az országos átlagnál nagyobb mértékben sújtják a csődök. Csak a szerencsén múlt, hogy a válság kit milyen hitelállománnyal talált el.
Ha a vállalkozás devizaalapú forgóeszköz- és beruházási hitellel dolgozott, a fogyasztás megtorpanása nem hagyott lehetőséget a talpon maradásra. A vállalkozók a tragikusan alacsony forgalomból nem tudták egyszerre üzemeltetni a vállalkozást és törleszteni a beruházási hitelt. Így sok az üres szalon, amelyre vevőt keresnek. A Gépjármű-márkakereskedők Országos Szövetsége (Gémosz) például 320 tagvállalattal indult, de ma már kevesebb mint 200 tagja van.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.