Recesszió. Az építőanyag-kereskedők gyakrabban vásárolnak, ám egy-egy alkalommal kevesebbet költenek, mint a válság előtt – állapította meg a Masterplast. A céggel kapcsolatban lévő építőanyag-kereskedők mintegy negyedével kisebb összegért vásároltak az év első három negyedében, mint tavaly ilyenkor. Ugyanakkor a rendelések száma 6 százalékkal bővült az idén. „Az adatok egyértelműen azt mutatják, hogy a hazai partnereink nem törekszenek raktárkészlet felhalmozására – mondta Tibor Dávid, a Masterplast vezérigazgatója.
A kelet-közép-európai régió egyik vezető építőanyag-gyártó és -forgalmazó vállalatának tapasztalatai szerint a szomszédos országokban is hasonló a helyzet az építőanyag-kereskedelemben. Az átlagos rendelési érték Szlovákiában ötödével esett vissza az első három negyedévben 2009 hasonló időszakához képest, miközben 7 százalékkal nőtt a megrendelések száma. Szer-biában hasonló mértékű volt az egy vásárlásra jutó összeg csökkenése, mint itthon, és 7 százalékkal bővült a rendelések száma.
A Masterplast a statisztikai adatok alapján az idén még nem számít fellendülésre, úgy látja, még koránt sincs vége az építőanyag-gyártókat és -forgalmazókat is érintő építőipari recessziónak. A régióban máshol is hasonló a helyzet, Szerbiában például a második negyedévben 14,1 százalékos volt a viszszaesés 2009 hasonló időszakához képest. Szlovákiában pedig az év első hét hónapjában 8 százalékkal esett vissza az építőipar teljesítménye. VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.