BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Közösen harcol a Google ellen a Facebook és a Microsoft

A mai bejelentés szerint együttműködési megállapodást kötött a világ legnagyobb szoftvercége és a legnagyobb közösségi portál.

A döntés értelmében a Microsoft figyeli a Facebookon elhelyezett véleményeket és azokat felhasználja saját, Bing nevű keresőjében és ezekkel együtt alakítja ki a találatok listáját. "A Google birtokolta a hagyományos webet, a Facebook pedig a modern, közösségi internetet. Ez az igazi hosszútávú konfliktus, amelyben a Microsoft csak másodlagos szerepet játszik" – kommentálta a bejelentést a Gartner elemzője.

A Microsoft 2007-ben 240 millió dollárért vásárolt 1,6 százalékos részesedést a közösségi portálban, amellyel több területen is együttműködik. A Reutersnek nyilatkozó szakértők szerint a ma bejelentett üzlet azonnal hatással lehet a Bing részesedésére, hiszen ezáltal Redmond egy olyan adathalmazhoz fér hozzá, amely a nagy rivális Google számára elérhetetlen.

Mint arról már korábban is beszámoltunk, a Google keresési találatainak rangsorolása során a saját algoritmusát használja, amelyben nem játszanak szerepet a közösségi portálokon feltüntetett "kedvelések". Ugyanakkor a szakértők szerint a közösségi tevékenység kiemelkedő szerepet játszik a hírek és így a márkák megítélésében. Tekintve, hogy a Facebook jelenleg 500 millió felhasználóval rendelkezik, a portálnak ez a Google számára láthatatlan belső hálózati rendszere komoly értéket képvisel az új marketing módszerek iránt érdeklődő vállalatok számára. Azzal, hogy a Microsoft a "közösségbe látva" formálja keresési rangsorait, jelentős előnyt jelenthet, hiszen a hirdetni vágyó vállalatok bizonyítva láthatják, hogy a Microsoft keresőjén keresztül célzott kampányokat folytathatnak.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.