A paktum egyoldalú és nem biztosítja az egyenlő feltételeket a kereskedelemben – mondta Sergio Marchionne, a FIAT vezére, és a Ford pénzügyi igazgatója, Lewis Booth. A két autógyártó konszern most abban reménykedik, hogy az Európai Parlament megvédi a szektort az olcsó koreai autók dömpingjétől, amely szerintük az egyezmény következménye lehet. Ebben az európai autógyártó szövetség, az ACEA is segítségükre lehet, a szervezet egyetért abban, hogy a közelmúltban aláírt egyezmény nem szolgálja az iparág érdekeit – jelenti az Automotive News Europe.
Örül viszont az EU döntésének a General Motors leánya, a Chevrolet, hiszen a cég Koreában szereli össze autóit, és onnan exportálja azokat Európába. A GM tervezi szerint a márka 2013-ig kétszeresére, 500 ezerre emeli a Chevroletek eladásait az öreg kontinensen.
Korea számára hatalmas előnyt jelent a megállapodás, hiszen az ország 3 millió évente legyártott autójából 2 millió exportálnak. Ráadásul a koreai autópiac igen zárt; a hazai gyártók a piac több mint 95 százalékát birtokolják, Európából mindössze 33 ezer gépkocsit szállítottak Koreába tavaly.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.