A háromnegyedév alatti 1,227 milliós forgalombahelyezési szám pedig 4,3 százalékkal kisebb a tavaly szeptemberig elért eredménynél. A múlt havi adatok azt mutatják, hogy az elmúlt év szeptemberéhez képest nem az újonnan csatlakozó országokban adtak el kevesebb autót: Nyugat-Európában rosszabb a helyzet.
Most issza meg az állami támogatású autócsere programok levét az iparág és az autókereskedők tömege. Bebizonyosodott, hogy igazuk volt azoknak az elemzőknek, akik annak idején azzal riogattak: a kincstár által mindenki zsebéből támogatott autócsere nem a lappangó vásárlóerőt szabadította fel, hanem csupán előrehozott vásárlásokat generált. Azáltal, hogy a fogyasztók lecsaptak a "bolondnak is megéri" lehetőségre, még nem tették meg nem történtté a hitelválság hatásait. Az viszont tagadhatatlan, hogy az elmúlt évben, valamint az idei év elején az autógyártóknak volt munkájuk – ha az állami költségvetés teremtette is meg a keresletet.
Az elmúlt év szeptemberéhez képest a múlt hónapban a Volkswagen csoport 5, a GM 6,4, a Peugeot/Citroen 7,3, a Renault 9 százalékkal adott el kevesebb autót. Ugyanakkor a Ford, Fiat, Honda, Mazda valamint a Toyota forgalomesése meghaladta a 20 százalékot.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.