BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Új, "zöld" mozdony az Alstomtól - Fotók!

Hibrid tolatómozdonyok teszteléséről állapodott meg a Deuthsche Bahn (DB), a középnémet regionális vasúttársaság (MEG) és az Alstom.

A DB leányvállalata, az új szerződés értelmében öt hibrid mozdonyt bérel az Alstomtól. A flotta első darabját az idei berlini Innotrans kiállításon mutatatta be az Alstom, amelyet további négy járművel egészít ki a tesztek 2011-es lezárásáig, így felállhat Európa legelső hibrid mozdonyflottája. Az új járművek innovatív technológiájának köszönhetően az üzemanyag fogyasztás 50 százalékkal, míg a károsanyag-kibocsátás 70 százalékkal csökken a hagyományos mozdonyokéhoz képest.
 
2011 végére már ilyen hibrid mozdonyokat szállíthatunk Európába, a flottájukat környezetbarát járművekkel modernizálni szándékozó vasúttársaságoknak – mondta Klaus Hiller, az Alstom Transport németországi mozdony és vasútijármű karbantartás üzletágának vezetője.
 
Nagy tömegű szerelvények széles skáláján alkalmazható hibrid tolatómozdonyok, fejlett rendszereiknek köszönhetően, a hagyományos dízelmozdonyokhoz képest akár 50 százalékos üzemanyag megtakarítással is üzemeltethetők. A mozdony mintegy 600 kW csúcsteljesítményének leadásához mindössze egy 250 kW teljesítményű dízelmotor adja az alapot, a fennmaradó energiát a dízelerőforrás által újratöltött akkumulátorokból nyeri a jármű.


 
Az európai piacra szánt hibrid mozdonyok rendkívül alacsony zaj- és rezgésszintjük miatt jól alkalmazhatók épületekben és alagutakban egyaránt. A hasznos idő kevesebb, mint 50 százalékában működik a jármű dízel erőforrása, így az – szemben a hagyományos mozdonyokkal – nem terheli fölöslegesen a környezetet.


 
A jármű több mint 600 kW teljesítményének biztosításáért két központi elektromotor, valamint az Alstom ONIX típusú generátor és akkumulátor szabályozót magában foglaló hajtási rendszere a felelős. A BR202-es sorozat alapjain nyugvó rendszer Euro IV-es normák szerint, részecskeszűrővel készül, jelentősen meghaladva a hagyományos tolatómozdonyokkal szemben támasztott elvárásokat. Mindezen fejlesztések eredményeként a hibrid mozdony dízel motorjának károsanyag-kibocsátása 70 százalékkal, üzemanyag fogyasztása pedig 50 százalékkal kevesebb, mint a ma futó dízel mozdonyoké.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.