Októberben azonban a 15 régi tagországban 18 százalékkal 957 ezerre szűkült az autópiac, míg a tíz kelet-európai országban 12 százalékos növekedést mérték az elmúlt év októberéhez képest. Igaz, itt így is csupán 70 ezer kocsi került forgalomba.
Bekövetkezett, amit a személyautógyártók a hónap elején prognosztizáltak. Az állami roncsautó programok lezárultát követően akár 30 százalékot meghaladó forgalomesést sem tartottak kizártnak. Szerencsére csak Spanyolországban estek 37 százalékkal az eladások, ám amint az európai autógyártók brüsszeli székhelyű szövetsége megállapítja, minden nagy piac kétszámjegyű forgalomeséssel szembesült.
A tízhavi összesítés nem ilyen megrázó, hiszen Nyugat-Európában csupán 5,4 százalékkal kevesebb kocsit helyeztek forgalomba, mint az elmúlt év azonos időszakában. Régiónkban pedig 7,8 százalékos az eladások mérséklődése.
További részletek a holnapi Világgazdaságban
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.