A programot azért indította el 2010 szeptemberében a Magyar Cukorbetegek Országos Szövetsége és a Lilly gyógyszergyártó vállalat, hogy gyors és pontosan mérhető javulást érjenek el a serdülők életmódjában.
A tanév elején egy budapesti, egy debreceni, egy miskolci és egy szolnoki általános iskolában, valamint egy sportiskolában mérték fel az ötödik osztályos gyermekek edzettségi szintjét, valamint táplálkozási szokásait. A felmérésből kiderült, a sportiskolás gyermekek erőnléte átlagosan 29 százalékkal volt jobb nem sportoló társaiknál, sőt, egyes, az általános erőszintet és állóképességet felmérő feladatokban több mint 50 százalék volt a különbség.
A felmérés arra is rávilágított, hogy a lányok 23, a fiúk 25 százaléka egyáltalán nem végez testmozgást az iskolai testnevelés órákon kívül. A kevés mozgás mellé általában helytelen táplálkozás is társult. A gyermekek 55 százaléka gyakran, akár minden nap evett édességet, 18 százalékuk chipset és nagyon magas volt a cukros, szénsavas üdítők fogyasztása is. Fontos megemlíteni, hogy az eredmények földrajzi elhelyezkedéstől függetlenül gyakorlatilag ugyanazok voltak.
A szervezők arra kérték a program résztvevőit, hogy október 1-31. között nap mint nap mozogjanak, és az ezt igazoló fénykép, vagy videó felvételt töltsék fel a program honlapjának csak számukra elérhető részére, valamint figyeljenek arra, hogy miből, mennyit esznek. Az október végi, második felmérésből kiderült, a gyermekek erőnléte és állóképessége átlagosan 14 százalékkal javult. Az egyes feladatokban egészen kiváló eredmények születtek.
Az erőnlétet bizonyító ingafutásban 170 százalékos, az izomerőt felmérő függeszkedésben 52 százalékos fejlődést értek el a gyermekek. A program résztvevői amellett, hogy erősebbek lettek, lényegesen egészségesebben is étkeztek, mint az első felmérés idején! Az édesség-fogyasztás 14, a chips-evés 8 százalékkal csökkent és 7 százalékkal kevesebb cukros, szénsavas üdítőt ittak a diákok, ugyanakkor 11 százalékkal nőtt a zöldség, hattal a gyümölcs-fogyasztás. Alapvetően megváltoztak a gyermekek sportolási szokásai is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.