Az Európai Bizottság közlése szerint a vizsgálat célja, hogy kiderüljön: visszaélt-e a Google hatalmi pozíciójával és szándékosan hátrébb sorolta-e a keresési listákon azokat a cégeket, amelyek nem fizettek neki.
A brit árösszehasonlító portál, a Foundem, valamint a francia ejustice.fr már februárban jelezte, hogy kifogásolja a keresőóriás módszerét, amellyel hátrányos helyzetbe hozza a cégeket, hogy ezzel csökkentse a konkurenciát. A Microsoft tulajdonában lévő Ciao pedig a Google felhasználási feltételeivel kapcsolatban nyújtott be kifogást – jelenti a Reuters.
A Bizottság egyúttal azt is megvizsgálja, milyen kizárólagos megállapodásokat köt a Google a vele szerződő, reklámozó cégekkel annak érdekében, hogy megakadályozza, hogy az adott cégek más szoftver- és hardvergyártóknál is hirdessenek.
"A Google indulása óta azon fáradozunk, hogy felhasználóink és az iparág szempontjából egyaránt helyesen járjunk el. A hirdetéseket minden esetben egyértelműen megjelöljük, megkönnyítjük a felhasználók számára, hogy adataikat magukkal vigyék, amikor szolgáltatást váltanak, és nagy összegeket fektetünk a nyílt forráskódú projektekbe. Ennek ellenére mindig van fejlesztenivaló, és együtt fogunk működni a Bizottsággal, hogy minden felmerülő aggályt eloszlassunk" - reagált a vállalat a Bizottság bejelentésére.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.