A TÁRKI 2009-ben készült Gazdasági kultúra című vizsgálata számos más kérdés mellett azt is vizsgálta, hogy igaz-e az a közkeletű nézet, miszerint a magyar fogyasztó jellemzően árérzékeny, míg a minőség csak másodlagos szempont.
Az eredmények azt mutatják, hogy a mai magyar fogyasztó a ruhanemű esetében a keresi nagyon az olcsó árut (35 százalékuk ár-, 15 százalékuk minőség-érzékeny), az elektronikai cikkek esetében hajlandó leginkább többet fizetni a minőségért (27 százalékuk minőség-, 19 százalékuk árérzékeny), míg az élelmiszerek terén vizsgált a zöldség- és gyümölcsfogyasztás e két véglet között található (20 százalékuk ár-, 23 százalékuk minőség-érzékeny).
A rendszerváltás előtti állapothoz képest 1999-re a zöldség- és gyümölcsfogyasztás esetében két nagyobb mértékű változás történt: többen vásároltak zöldséget, gyümölcsöt (talán mert eltűnt a háztáji, s megjött a bevásárlóközpont), illetve a minőség-érzékenyek rovására megnőtt a realista, azaz az ár és minőség között egyensúlyt kereső fogyasztók aránya. Az elmúlt tíz évben ehhez képest csak annyi történt, hogy még elterjedtebbé vált a zöldség- és gyümölcsfogyasztás.
A cipő- és ruhavásárlás esetében a rendszerváltás során (nyilván az életszínvonal esése miatt) nagymértékben zuhant a minőség-érzékenyek aránya, s megugrott az ár-érzékenyek vagy nem-vásárlók aránya. Az utóbbi tíz évben nagy változások nem történtek ebben a termékcsoportban sem, de azért kismértékben csökkent a nem vásárlók, s nőtt a realista fogyasztók aránya.
Míg a nemek között nincs eltérés az ár- és minőség-érzékenyek arányában, addig a kor előrehaladtával mindhárom jószág esetében (de legerősebben a divat-érzékeny cipő- és ruhavásárlók esetében) erősen nő az ár-érzékenyek, s kissé csökken a minőség-érzékenyek aránya. Az iskolai végzettségtől (nyilván részben a gazdasági aktivitás és a jövedelemszint eltérései miatt) az ár- és minőség-érzékenyek aránya mindhárom jószág esetében (de legerősebben a tartós fogyasztási cikket vásárlók körében) erősen függ: az alacsony iskolai végzettségűek között az előbbi, a magasabb iskolai végzettségűek esetében az utóbbi dominál.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.