"Nem a gyors növekedés a cél, hanem az, hogy fokozatosan megerősítsük a magyarországi Siemens pozíciót a régióban és a vállalaton belül is. Ezt a célt szolgálja az együttműködés erősítése a vállalatcsoporton belül, a partnerekkel, a beszállítókkal és a megrendelőkkel, illetve tágabb értelemben a cég egész külső környezetével" – mondta Dale A. Martin vezérigazgató mai sajtótájékoztatóján.
A vezérigazgató bejelentette, hogy a Siemens AG nemzetközi stratégiájának megfelelően Magyarországon is integrálják a termelő vállalatokat, ennek keretében a Siemens Erőműtechnika Kft. és a Siemens Transzformátor Kft. egyesül a Siemens Zrt.-vel. A társaság áttekinthetőbb üzleti modellt, a szinergiák jobb kihasználását és a munkahelyek megőrzését is biztosító stabilitás fenntartását tűzte ki az átalakítás céljaként. Emellett kidolgozás alatt áll a cég két évre szóló országkoncepciója, ami egyfelől elhelyezi és megerősíti a magyarországi Siemens szerepét a vállalatcsoporton belül, másfelől meghatározza a konkrét célkitűzéseket a következő évekre.
A magyar Siemens csoport árbevétele a 2009–2010-es üzleti évben megközelítette a 90 milliárd forintot, ami a megelőző évhez képest 6 százalékos növekedést jelent. Az új megrendelések állománya 79,3 milliárd forintot ért el a tavalyi 89,6 milliárd forint után, ám az egy évvel ezelőtti számok magukban foglalják a gönyűi erőmű megaprojektjének adatait, így ezt az egyszeri hatást leszámítva stabilitást mutat a cég megrendelésállománya.
A cégcsoport 4 milliárd forintos adózás utáni eredménnyel zárta szeptember 30-ig tartó üzleti évét. „Arra számítunk, hogy az előttünk álló üzleti évben elindulhatnak azok a nagy állami fejlesztési projektek, amelyekben a Siemens, technológiai tapasztalata és szakértelme folytán, hagyományosan fontos szereplő” – mondta el a vezérigazgató.
A vezérigazgató szerint az állami megrendelések és az exportteljesítmény stabil növekedése eléri a Siemens magyar beszállítóit is, hiszen a cég legtöbb projektjében már ma is 50 százalék körüli a hazai beszállítók súlya, és a beszállítói arány elérheti a 70 százalékot is. „Ha nekünk jól megy, az a cég hazai üzleti környezetére is kedvező hatással lesz” – tett ígéretet a magyar beszállítóknak Dale A. Martin.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.