Egy járat törlése esetén a légitársaság az érintett utasoknak köteles felajánlani a repülőjegy árának a vételár szerinti visszatérítését hét napon belül, vagy átfoglalást, összehasonlítható szállítási feltételek mellett, a végső célállomásukhoz a legkorábbi alkalommal.
A havazás miatt a reptereken várakozó utasoknak a légitársaságok kötelesek segítséget felajánlani. Eszerint „a várakozási idővel ésszerű arányban” kell a légitársaságoknak étkezést és frissítőt díjmentesen biztosítaniuk az utasoknak hosszabb késés esetén, illetve az átfoglalt járatra való várakozás alatt.
Fel kell ajánlania a légitársaságnak díjmentesen két telefonhívást, telex vagy faxüzenet, vagy e-mail küldését, továbbá, amennyiben egy- vagy többéjszakás ott tartózkodás szükséges, a légitársaságnak szállodai elhelyezést is biztosítania kell. Fontos azonban hangsúlyozni, hogy, amennyiben a havazás és rossz időjárási körülmények miatt törlik a járatokat, az vis maiornak minősül, így a légitársaságok mentesülnek kártérítési kötelezettségük alól.
Az Európai Fogyasztói Központ Magyarország azt tanácsolja az elutazni készülőknek, hogy tájékozódjanak elutazás előtt telefonon az adott reptéren arról, hogy indítják-e a járatokat. Amennyiben a légitársaságok nem teljesítik fenti kötelezettségeiket, érdemes az esetről jegyzőkönyvet felvetetni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.