Hollywoodtól a japán televíziógyártókig számtalan cég fogad arra, hogy a 3D jelenti a jövőt a szórakoztatóelektronikában, miközben több millió néző számára kellemetlen élményt jelentenek a háromdimenziós filmek. A szemészek becslése szerint négyből egy embernek megfájdul a feje a 3D-től, de sokan szédülnek is a térbeli ábrázolástól. A tünetek oka lehet a szemnek a 3D-s képalkotásból eredő terhelése, és nehézségei lehetnek azoknak, akiknek a természetes látás során is gondot okoz a mélységélesség érzékelése.
A gyártókat egyelőre nem aggasztja ez a jelenség: a Panasonic 1 milliárd dolláros beruházással fejleszti a 3D üzletágát, az amerikai ESPN sport televízióhálózat pedig nemrég jelentette be, hogy megkezdi az egésznapos háromdimenziós sugárzást. Ugyanakkor az AP szerint bizonyos jelek arra utalnak, hogy a közönség nem rajong annyira a 3D-ért, mint várták.
Ezt mutatja, hogy bár az amerikai mozilátogatók hajlandóak voltak jegyenként plusz 3 dollárt áldozni a 3D-s mozikra, a mozik összbevétele így is csökkent. A 3D tévék először a múlt évben kerültek az amerikai polcokra, és mindössze 1,6 millió készülék kelt el, kevesebb, mint amennyit az elemzők vártak.
Egyelőre nemigen készült átfogó tudományos felmérés arról, hogy milyen egészségügyi következményekkel jár a 3D televíziózás. A Samsung mindenesetre honlapján figyelmeztet az esetleges fáradtságra és azt javasolja, hogy ne nézze, aki fáradt vagy alkoholt fogyasztott. A Nintendo pedig arra figyelmeztet, hogy a 6 éves vagy fiatalabb gyerekek számára nem tanácsos a 3D játék, mert hátráltathatja a látás fejlődését.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.