Ha valaki Bécsből Prágába szeretne utazni, az legalább öt óra autóutat jelent: Európában ugyanis ezt a két főváros nem köti össze egy kilométernyi autópálya sem. E tény azonban nem csak az idegenforgalom, hanem a teherszállítás szempontjából is fontos, hiszen ez az útvonal Dél-Európa és Németország közötti kapcsolat szempontjából kiemelten fontos – írja az osztrák napilap.
A napokban a cseh közlekedésügyi miniszter Vít Bárta ismét felvetette a két várost összekötő gyorsforgalmi út megépítését, ám az érintettek számára igencsak meglepő fordulattal állt elő: elképzelései szerint az autópálya jó részét egy kínai konszern építené.
A Covec a tervek alapján ppp-konstukcióban építené meg a Brunotól Prágáig nyúló szakaszt. A miniszter azzal érvelt, hogy a kíneiak Lengyelországban már bizonyítottak, ahol jó minőségű sztádát építettek, jó áron. A Chinese Overseas Engineering Group (Covec) ősszel egy autópálya projektet adott át Lengyelországon, amely az első nagy beruházásuk Európában. A vállalat mögött egyébként a China Railway Group, Kína legnagyobb építőipari vállalata áll, amely egyébként a világon a harmadik legnagyobb konszernként tartanak számon e iparágban.
A lengyel közlekedésügyi hatóság GDDKiA közlése szerint a kínaiak a tenderen a 60 százalékkal aláígértek a konkurens vállalatnak, így nem volt kétséges, hogy ők viszik el a a Berlint Varsót és Fehéroroszországot összekötő sztráda projektet.
A Covecnek akadnak komoly versenytársai a régióban: több osztrák vállalat, mint például a Strabag, Alpine vagy Porr számára komoly piacot jelentenek ezek az országok. A Covec kritikusai szerint a cég olcsó, ám a munka minősége is alacsony.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.