2010 novemberében a gabonafélék termelői ára 52 százalékkal volt magasabb, mint 2009 azonos időszakában. A búza felvásárlási ára április óta folyamatosan növekszik, novemberben 51 300 forint/tonna volt. Ezzel ellentétben a kukorica felvásárlási ára augusztusban volt a legmagasabb, novemberben pedig 38 100 forint/tonna. Az ipari növények termelői ára 29, ezen belül az olajnövényeké 45 százalékkal nőtt a 2009. novemberihez képest.
A burgonya és a zöldségfélék termelői ára 60, illetve 20 százalékkal emelkedett. A gyümölcsök termelői ára novemberben 119 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit, elsősorban az alma magasabb ára miatt, de a szőlő ára is közel duplájára emelkedett. A vágóállatok termelői ára 2010 tizenegyedik hónapjában 9,1 százalékkal volt magasabb a 2009. azonos időszakinál. A vágómarha ára 26 százalékkal nőtt, ennél jóval kisebb mértékben a vágósertésé (6,3 százalék) és a vágóbaromfié (9,4 százalék). A vágómarha ára január óta folyamatosan emelkedik, elsősorban a külföldi kereslet hatására.
2010 novemberében az állati termékek árai 16százalékkal magasabbak voltak az előző év azonos időszakinál, ezen belül a tyúktojás ára 1,8 százalékkal csökkent, a tejé 19 százalékkal nőtt.
Január és november között minden megfigyelt növényitermék-csoportban növekedtek az árak. A gabonafélék ára 30 százalékkal haladta meg a 2009. azonos időszakit. A gyümölcsöknél 52, a friss zöldségeknél 26 százalékos áremelkedés figyelhető meg. Ha összességében nézzük az eddigi hónapokat, akkor a zöldségek közül a sárgarépa és az uborka ára nem változott a tavalyihoz képest, ám a paradicsom ára több mint a duplájára nőtt, amit az ipari célú felhasználás erős visszaesése okozott.
A vágóállatok termelői ára 2,4 százalékkal csökkent, ezen belül a vágósertésé 7,1 százalékkal esett vissza, a vágómarháé és a vágóbaromfié 7,5, illetve 0,5 százalékkal növekedett. Az állati termékek ára 10 százalékkal emelkedett az előző év azonos időszakihoz képest.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.