Elveszítheti az EU-támogatást, 5,4 milliárd forintot a budai villamosprojekt a II. kerület késlekedése miatt – áll a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) közleményében. A kerületi önkormányzat cáfolja a vádakat, de szembekerültek Tarlós István főpolgármesterrel is. Eközben abban sem értenek egyet a vitázó felek, mely határidőnél inthetnek búcsút az EU-forrásnak.
Tarlós levélben szólította fel Láng Zsolt II. kerületi polgármestert, hogy reagáljon a megkeresésére, vagy elbukhat a projekt. A szemrehányó hangvételű levél az index.hu birtokába került, ez szokatlan fejlemény két fideszes politikus vitájában. A BKK is kemény hangot ütött meg a II. kerülettel szemben a sajtóban: a távirati irodának eljuttatott közleményükben az észak-budai városrészt teszik felelőssé, amiért nincs előrelépés az építési engedély kiadásában. A főváros azt kérte a kerületi vezetéstől, január 26-ig küldjék meg fenntartásaikat, észrevételeiket és a szükséges szakhatósági és tulajdonosi hozzájárulások kiadásához szabott feltételeiket.
Az engedély hiányában nem indulhat el a fonódó villamosprojekt. A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ) a BKK tájékoztatása szerint decemberben írásban jelezte, előrelépést szeretne látni, ha pedig ez március 31-ig nem történik meg, a beruházás elesik az 5,4 milliárdos uniós támogatástól, összköltségének 83 százalékától. A II. kerület sajtóreferense, Balaton Balázs ezt cáfolta a Világgazdaságnak, elmondva: úgy tudják, 2013-ig lehet lehívni a pályázati pénzt. A két fél azonban két különböző határidőről beszél. Az NFÜ tájékoztatása szerint a lehívási idő valóban 2013, március végéig pedig megadott egy határnapot a támogató az engedélyek beszerzésére. E nélkül a szerződés felbontása kilátásba helyezhető, de ez nem jelenti azt, hogy automatikusan fel is bontják.
Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója állítja, már a korábbi, 2010. december 31-i határidőt is csupán a BKV kérésére hosszabbították meg. Mint lapunknak elmondta, szóba jöhet az is, hogy a határidő ismételt kitolását kérjék, de ezt akkor teszik meg, ha érdemi előrelépést látnak – ennek hiányában szerinte az NFÜ sem adna további halasztást. A főpolgármester-váltás és BKK megalakulása után átvizsgálták a II. kerület fejlesztési kívánságait, s a vitás pontok száma le is szűkült, azok maradtak meg, amelyek kritikusak – fejtette ki. Hozzátette azt is: a BKK bízik abban, lesz megoldás, de ehhez az szükséges, hogy a kerület konstruktív ajánlatot tegyen, vagy elfogadja a főváros javaslatait.
A II. kerületi önkormányzat 2009 óta a főváros minden kérésére válaszolt ebben az ügyben is, s jelenleg is folynak a szakmai egyeztetések – válaszolt a vádakra Balaton Balázs. A kerületi sajtóreferens kiemelte: a villamosprojekt kapcsán ugyanazokat az indokokat mondják most Tarlós Istvánnak, amelyeket korábban Demszky Gábornak. A sajtón keresztül történő üzengetést azonban e szakmai egyeztetés megkerülésének tartják.
Három járat, a 19-es, a 41-es és a 61-es is a Bécsi útról indulna a Frankel Leó úton át mostani végállomására.
A II. kerület vezetői még 2009-ben jelezték fenntartásaikat. Szerintük kevesebb parkolóhely lenne, szűkülne az Árpád fejedelem útjának áteresztőképessége és nehezebbé válna a Lukács fürdő közúti elérése.
Három járat, a 19-es, a 41-es és a 61-es is a Bécsi útról indulna a Frankel Leó úton át mostani végállomására.
A II. kerület vezetői még 2009-ben jelezték fenntartásaikat. Szerintük kevesebb parkolóhely lenne, szűkülne az Árpád fejedelem útjának áteresztőképessége és nehezebbé válna a Lukács fürdő közúti elérése. -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.