Sergio Marchionne, a FIAT konszern vezérigazgatója a Fiat Industrial tőzsdei bevezetése kapcsán beszélt a riportereknek a Chrysler sorsáról. Az olasz cég még 2009-ben szerezte meg a csőd szélén egyensúlyozó amerikai cég 20 százalékát, és 5 százalékonként emeli részesedését a vállalatban. Az idei terv szerint 35 százalékot szerez meg Marchionne cége, ha pedig az új tulajdonos az amerikai és a kanadai kormányoknak is visszafizeti a Chrysler kölcsöneit, akkor 51 százalékos tulajdonrészhez jut, erre Marchionne szerint akár már idén sor kerülhet.
Az UBS elemzője az AP-nek úgy nyilatkozott, valószínű, hogy a FIAT már a második negyedévben megkezdi a 6,9 milliárd eurós kölcsön törlesztését, hiszen – emlékeztetett Philippe Huchois – a FIAT 16 százalékkal olcsóbban szerezheti meg a Chrysler részvényeket, mint később, amikor az amerikai cég visszatért a nyilvános kereskedésbe. Marchionne úgy véli, hogy akár már az idei év második felében sor kerülhet a Chyrsler visszavezetésére a tőzsdére.
Az elemzők arra számítanak, hogy a Chrysler és a FIAT idővel fuzionál, ezt a vezér nem cáfolta, de megjegyezte: az egyesülés nem sok változást hozna, hiszen ipari szempontból már integrálódott a két vállalat.
A FIAT egyébként történelmi fordulópontnak tekinti a mai napot, amikor a mezőgazdasági és ipari járműveket gyártó részleget, valamint az Ivecót Fiat Industrial néven önálló cégként vezették be a tőzsdére. A 111 éves autógyár menedzsmentje a személy- és a haszonjármű szektor szétválasztását fontos lépésnek tekinti ahhoz, hogy a FIAT globális szinten is fontos szereplő legyen. A Chrysler és a FIAT 2014-re együtt 6 millió autót szeretne legyártani évente.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.