BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ha már a Google-ban sem lehet megbízni…

A The Washington Post szerint egyre súlyosabb gondot okoz a Google felhasználóinak a keresési találatok között megjelenő spam áradat. A keresőóriás jelenleg is a kéretlen tartalmak kiszűrésén dolgozik, de a feladat rendkívül nehéz, hiszen cégek egy egész sora alapul a tömegesen gyártott spameken.

„Az elmúlt hónapokban a spamek számának enyhe emelkedését tapasztaljuk és mindent elkövetünk a keresési eredmények javításán” – olvasható a Google blogján. Az óriáscég emellett leszögezi, hogy egyes cikkek ellenére saját méréseik szerint a keresési eredmények továbbra is a legjobb a relevanciát és a frissességet tekintve.

A közelmúltban alapított Blekko kereső szerint óránként 1 millió spam weboldal készül világszerte, ez pedig igen nagy fejfájást okoz az olyan, kereső optimalizálásra (SEO) szakosodott cégeknek, mint a bostoni High Rankings. A The Washington Post szerint Jill Whalen, a cég alapítója a közelmúltban blogot írt a Google-nak, arra kérve őket, hogy ne állítsák be bolondnak az ügyfelei előtt. Mint mondja, a SEO-szakemberek számára frusztráló látni, hogy munkájuk értékét csökkentik a kéretlen találatokat generáló cégek.

A Google a rangsor felállításában figyelembe veszi, hogy hány hivatkozás mutat az adott oldalra, erre reagálva a vállalatok fillérekért alkalmaznak embereket, akik hivatkozásokat készítenek és kattogtatják őket, hogy így vigyék a lista elejére azokat a weboldalakat, amelyek megfizetik őket. Külön kategóriát képviselnek a „farmok” (content farm), amelyek dolgozói mást sem csinálnak, mint népszerű keresőkérdésekre írnak – sokszor teljesen ostoba – válaszokat. Ezek a content farmok azután olyan sikeresen reklámozzák magukat a Google-lal, hogy például az egyik ilyen cég, a  Demand Media 151 millió dollárt gyűjtött be tőzsdére lépésével.

A Google minderre úgy válaszol: tisztában van a hivatkozás üzlettel és a spammelők módszereivel, de egyelőre nem készült el a hatékony módszer a kéretlen tartalmak kiküszöbölésére. Márpedig a közösségi oldalak ezen a téren is előretörnek, ezt mutatja az is, hogy a Google 50 millióért vásárolta meg az Aardvark vállalatot. A cég szoftvere a felhasználó ismerősei körében keres választ a keresési kérdésekre, szükség estén az ismerősök ismerőseit is bevonva.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.