„Az elmúlt hónapokban a spamek számának enyhe emelkedését tapasztaljuk és mindent elkövetünk a keresési eredmények javításán” – olvasható a Google blogján. Az óriáscég emellett leszögezi, hogy egyes cikkek ellenére saját méréseik szerint a keresési eredmények továbbra is a legjobb a relevanciát és a frissességet tekintve.
A közelmúltban alapított Blekko kereső szerint óránként 1 millió spam weboldal készül világszerte, ez pedig igen nagy fejfájást okoz az olyan, kereső optimalizálásra (SEO) szakosodott cégeknek, mint a bostoni High Rankings. A The Washington Post szerint Jill Whalen, a cég alapítója a közelmúltban blogot írt a Google-nak, arra kérve őket, hogy ne állítsák be bolondnak az ügyfelei előtt. Mint mondja, a SEO-szakemberek számára frusztráló látni, hogy munkájuk értékét csökkentik a kéretlen találatokat generáló cégek.
A Google a rangsor felállításában figyelembe veszi, hogy hány hivatkozás mutat az adott oldalra, erre reagálva a vállalatok fillérekért alkalmaznak embereket, akik hivatkozásokat készítenek és kattogtatják őket, hogy így vigyék a lista elejére azokat a weboldalakat, amelyek megfizetik őket. Külön kategóriát képviselnek a „farmok” (content farm), amelyek dolgozói mást sem csinálnak, mint népszerű keresőkérdésekre írnak – sokszor teljesen ostoba – válaszokat. Ezek a content farmok azután olyan sikeresen reklámozzák magukat a Google-lal, hogy például az egyik ilyen cég, a Demand Media 151 millió dollárt gyűjtött be tőzsdére lépésével.
A Google minderre úgy válaszol: tisztában van a hivatkozás üzlettel és a spammelők módszereivel, de egyelőre nem készült el a hatékony módszer a kéretlen tartalmak kiküszöbölésére. Márpedig a közösségi oldalak ezen a téren is előretörnek, ezt mutatja az is, hogy a Google 50 millióért vásárolta meg az Aardvark vállalatot. A cég szoftvere a felhasználó ismerősei körében keres választ a keresési kérdésekre, szükség estén az ismerősök ismerőseit is bevonva.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.