BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Hiába az Android, lemarad a Telenor

A HWSW a Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság (NMHH) adataiból arra következtet, hogy a Telenor lemarad a mobilnet-versenyben a T-Mobile és a Vodafone mögött.

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) frissen kiadott mobilinternet-gyorsjelentése szerint 2010 végén a mobilhang-piachoz hasonlóan erős növekedéssel zárt a három hazai mobilszolgáltató közül kettő, a T-Mobile és a Vodafone. A Telenor Magyarország eladásaira nem hatottak számottevően sem a piaci trendek, sem a tavaly decemberben elindított, androidos okostelefonokra építő promóció - a cég az utolsó negyedévben gyakorlatilag egy helyben topogott, miközben egyetlen igazi riválisa, a Vodafone vészesen elhúzott mellette.

Az év utolsó hónapjában a legnagyobb mértékben a piacot toronymagasan vezető T-Mobile tudta növelni aktív ügyfeleinek számát: a cég 30 ezerrel több mobilnet-előfizetőt jelentett decemberben, mint novemberben. A Vodafone mindeközben 17 ezerrel, a Telenor pedig csupán 8,3 ezerrel bővült, a norvég tulajdonú operátor ezzel még jobban lemaradt a piros szolgáltató mögött a versenyben – írja a HWSW.

A Telenor és a Vodafone közt zajló küzdelem a tavalyi évben igazán kiélezetté vált, az aktív előfizetők számát tekintve a két cég 2010 közepéig fej-fej melletti versenyt vívott, augusztusban azonban a Vodafone lehagyta riválisát. A növekedés ütemét jól jellemzi, hogy míg a Telenor ügyfélköre az utolsó negyedévben mindössze 11 ezerrel bővült, addig a Vodafone ugyanennyi idő alatt több mint 34 ezer új aktív ügyfelet tudott szerezni magának.

A Telenor tavaly év végén indította el androidos kampányát, melyet január elején sikeresnek minősített a szolgáltató. A jelek szerint hiába fogyott sok telefon, a vásárlók vagy már rendelkeztek mobilnet-előfizetéssel, vagy nem rendeltek a készülék mellé adatcsomagot.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.