„Mintegy 1200 regisztrált utazási iroda van ma Magyarországon, amelyek szolgáltatásait évi egymillióan veszik igénybe, ehhez képest elenyésző a csődök száma a gazdaság többi szegmenséhez képest” – mondta tegnap sajtótájékoztatón Molnár Judit, a Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetségének (MUISZ) szóvivője az Aeroviva decemberi bedőlése kapcsán. „A csődök száma az elmúlt évtizedben nem mutatott emelkedő tendenciát, átlagosan évi három iroda dől be” – tette hozzá. Becslése szerint a bebukott utaztatók a mintegy 180 milliárd forintos összforgalmú hazai piac egy-két százalékát teszik ki, a csődök átlagosan egy-kétezer utast érintenek. A szövetség mindazonáltal egyetért abban, hogy az elmúlt évek nagy port kavart bedőlései – HTC, Jorgos Travel, 5 Kontinens és most az Aeroviva – az egész utaztatási szakmára rossz fényt vetnek. A MUISZ szerint a hasonló helyzetek kezelésére a kötelező vagyoni biztosíték megemelése nem lenne jó megoldás, az ugyanis a tisztességesen működő vállalkozásokat sújtaná a tisztességtelenek miatt, a kisebb irodákat nehéz helyzetbe hozná, emellett pedig minden bizonnyal az árak emelkedéséhez vezetne. Ehelyett az irodák hatékonyabb, rendszeresebb hatósági ellenőrzését szorgalmazzák, hiszen szerintük ez segítene kiszűrni a zűrös anyagi hátterű utaztatókat.
Az utasoknak sem árt óvatosabbnak lenni, hogy ne jussanak a hoppon maradt aerovivás ügyfelek sorsára – tanácsolja a szövetség. A MUISZ szerint az irreálisan alacsony árú – vagy annak látszó – utazások kockázatot rejthetnek, ezért érdemes megfontolni, hogy a nagyon kedvezőnek tűnő részvételi díj miatt megéri-e vállalni a rizikót, hogy a külföldi utazás esetleg nem a megfelelő színvonalon és biztonságban valósul meg. Ezért azt javasolják, hogy az érdeklődők az utazási irodák ajánlatait tartalmi és „ár-szolgáltatási arány” alapján elemezzék, és ezt követően döntsenek. NM
A vezérigazgató elmondta: jelenleg az Aerovivától kapott utaslista, valamint a beérkezett kárigények összevetése zajlik, ennek alapján a jövő héten derülhet ki, pontosan milyen arányú kártérítésre számíthatnak a csődbe ment utaztató ügyfelei.
A vezérigazgató elmondta: jelenleg az Aerovivától kapott utaslista, valamint a beérkezett kárigények összevetése zajlik, ennek alapján a jövő héten derülhet ki, pontosan milyen arányú kártérítésre számíthatnak a csődbe ment utaztató ügyfelei.
-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.