Schlecker
Az tavalyi év egyik legnagyobb meglepetése a Schlecker magyarországi kivonulása volt. A cég 2006 elején jelent meg, jellemzően régi Azúr-üzlethelyiségeket vásárolt fel és azokban keménydiszkontokat hozott létre, vagyis igen alacsony áron árusított elsősorban saját márkás termékeket. Az egyébként olcsó termékeket kifejezetten vadászó magyar fogyasztóknak, úgy látszik, nem jött be a koncepció, mert a lánc képtelen volt úgy bedarálni a konkurens drogériákat, mint tette azt a másik 12 európai országban, ahol tevékenykedik. A hálózat végül tavaly december elején jelentette be, hogy - egyelőre tisztázatlan időpontban - bezárja 22 magyar üzletét, melyek a jelek szerint nem voltak versenyképesek a Drogerie Markt és a Rossmann több száz egységével szemben.
Sony
A Sony Corp. júniusban jelentette be, beszünteti Gödöllőn a Blu-ray Disc és DVD lejátszók gyártását és áthelyezi azt egy malajziai üzemébe. Az intézkedés 540 munkavállalót érintett. A közép- és délkelet-európai kereskedelmi tevékenysége azonban a Sony holdingvállalatán keresztül továbbra is Magyarországon maradt. Az immár két éve veszteséges Sony egyébként a már korábban bejelentett globális üzleti jövedelmezőség- és gyártáshatékonyság-javítási programjának részeként helyezte át a gyártást Malajziába.
Ryanair
A Ryanair már áprilisban bejelentette, hogy október végén kivonul, miután a diszkont légitársaság nem tudott megegyezni a ferihegyi repteret üzemeltető Budapest Airporttal a díjak csökkentéséről. A cég keményen ostorozta a repülőtér üzemeltetőjét, amiért az nem követi a válságban a krakkói vagy pozsonyi repterek költségcsökkentő példáját, ennek ellenére nem sikerült fél év alatt megegyezésre jutniuk.
Credigen
A pénzügyi piacokon váratlan fordulatot jelentett, amikor a Credigen április elején bejelentette, hogy kivonul Magyarországról. A kezdetekben áruhitelekre, majd személyi kölcsönökre és hitelkártyákra is szakosodott cégnek ugyanis komoly bázisa volt hazánkban: olyan jelentős szereplőkkel állt üzleti kapcsolatban, mint a Tesco, a Saturn vagy az Extreme Digital. A vállalat végül a nem elégséges nyereségtermelő képességgel okolta a kivonulást, amely komoly elbocsátásokkal járt.
TDK
Tizenöt év magyarországi működés után kivonult a japán TDK is. A cég magyar leányvállalata 1995-ben kezdte meg működését a Budapesttől 50 kilométerre fekvő Rétságon. A fénykorában több mint ezer főt is foglalkoztató gyár összesen több mint félmilliárd forint állami és megyei támogatást, valamint tíz évre szóló helyi iparűzésiadó-mentességet kapott. 2005 végére viszont háromszáz fősre apadt a létszám, amelyet 2006-ban körülbelül száz fővel tovább csökkentettek. A gyárbezáráskor mintegy 145 fő dolgozott a vállalkozásban.
Lukoil
Ki is vonult, meg nem is a Lukoil, mely csak üzemanyag-nagykereskedelmi tevékenységét szüntette meg Magyarországon. A cég a válságadó bevezetésével indokolta , hogy visszaadták az engedélyüket, hangsúlyozva, hogy 76 töltőállomásból álló hálózatukat továbbra is üzemeltetni kívánják. A Lukoil a piacot uraló Mol mellett egy kisebb nagykereskedelmi szereplőnek számított.
UPC Direct
Bár a UPC szolgáltatásai megmaradtak Magyarországon, a műholdas televíziózásért felelős UPC Directet külföldre szervezte a cég. Az itthon 180 ezer előfizetővel bíró szolgáltatás évente mintegy 6,5 milliárdos árbevételt produkált, ami akár egymilliárd forintos kiesést is jelenthetett a magyar államnak. A UPC szerint ugyanakkor nem adó-, hanem szolgáltatásoptimalizálásról volt szó, hanem a cseh, a szlovák a román és a magyar műholdas üzletágakat vonták össze luxemburgi központtal.
Pizza Hut
A Pizza Hut még él, de már alig pislákol benne az élet. Az elsÕ Pizza Hut étterem 1992-ben nyílt Budapesten, majd GyÕrben, Pécsett, Miskolcon és Szegeden is megjelent a vastagtésztás pizzájáról ismert cég. A csúcson csaknem kéttucatnyi Pizza Hut egység működött, ám tavaly elején már csak öt étterem működött, év végére pedig már csak kettő maradt. A lánc franchise-jogait öt évvel ezelőtt az AmRest Vendéglátó Kft. szerezte meg, mely párhuzamosan a Kentucky Fried Chicken éttermeket és a Starbucks kávézókat is üzemelteti.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.