A PB- és autógáz forgalmazó vállalat közleményének álláspontja szerint a szabályozás elavult, a gázüzemű autók kisebb robbanásveszélyt jelentenek a benzinhajtásúaknál, a tiltás pedig útjában áll a gázüzemű autók szélesebb körű elterjedésének
A benzinárak emelkedésével párhuzamosan az utóbbi időszakban ugrásszerűen megemelkedett a magyarországi érdeklődés az autók gázüzeművé alakítására, az LPG-t árusító kutak forgalma pedig az év eleje óta 10 százalékkal nőtt.
Tőlünk nyugatra az autógáz felhasználása dinamikusan emelkedik, 2015-re 10 százalékos lesz az LPG-vel hajtott személyautók aránya - ismertette a közleményben Kirilly Tamás, a Prímagáz műszaki igazgatója. Hozzátette azt is, hogy például Lengyelországban évi 1,5 millió tonna autógázt használnak fel, ami hatvanszor annyi, mint a hazai 25 ezer tonnás fogyasztás.
A Prímagáznál úgy vélik, hogy az autógáz elterjedésének útjában egyetlen, a műszaki haladás miatt régen elavult korlátozás áll, az, hogy a hazai mélygarázsokban, parkolóházakban nem engedélyezik az LPG-vel működő autók behajtását.
A gázos autók rendszere jobban túlbiztosított, mint a szintén robbanásveszélyes benzineseké. Emellett az autógázzal hajtott autók messze túlteljesítik a legszigorúbb környezetvédelmi besorolásokat is. Az LPG-vel kombinált hajtású autók széndioxid-kibocsátása 20, szénmonoxid-kibocsátása 50, szénhidrogén-kibocsátása 40-60 százalékkal alacsonyabb a csak benzinüzemhez képest, míg a szilárd-részecske kibocsátás teljesen megszűnik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.