Az általa vezetett társaság most alternatív javaslatokat készített a fővárosi tömegközlekedés anyagi gondjainak megoldására.
“A főpolgármester úr el is mondta, hogy kormányzati segítség nélkül a BKV és a budapesti tömegközlekedés finanszírozása nem lesz lehetséges” - érvelt a vezérigazgató, hozzátéve: ezek a finanszírozási viták minden évben ismétlődnek, hiszen a mai szisztéma szerint a BKV büdzséjéből a működés tekintetében húsz milliárd forint hiányzik. A BKK most olyan javaslatcsomagokat dolgozott ki, amelyek hosszú távon, több évre előre rendeznék a fővárosi tömegközlekedés finanszírozását.
"Ezek bevételi forrását jelenthetné a fővárosban befizetett gépjárműadó helyben tartása, a dugódíj 2013-as bevezetése, a parkolási díjak felhasználása – ezeknek egységesen mind a fővárosi tömegközlekedést kellene szolgálniuk, hiszen egy egységes közlekedési rendszerről beszélünk" – hangoztatta Vitézy Dávid.
Az elmúlt évek bebizonyították, hogy a jegyár emelése nyomán a BKV bevételei csökkentek, mert az emberek nem fizették meg a magasabb jegyárat, vagy elpártoltak a tömegközlekedéstől. A BKK vezetője megjegyezte: jövőre már nem az lesz a kérdés, hogy mennyibe kerül a vonaljegy, hiszen idő alapú jegyre állnának át Budapesten. “Az, hogy átszállásnál jegyet kell lyukasztani, egy egyedülállóan elavult rendszer Európában, a hetvenes évek rendszere, miközben szerte Európában jelentős részben is idő alapú jegyek működnek” - nyilatkozta Vitézy Dávid.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.