Érdekes ugyanakkor, hogy az "új" tagországokban 7,4 százalékkal bővült az értékesítés, míg Nyugat-Európában 1,8 százalékos volt a csökkenés.
A baj csak az, hogy régiónkban így is csupán 51 500 kocsi került az utakra, míg az EU15-öknél 990 ezer. És az sem mellékes, hogy Olyan nagy piacokon, mint az olasz, a brit, vagy a spanyol tizen-huszonszázalékos visszaesést regisztráltak.
Az autóipar számára ugyanakkor reményt adhat, hogy Európa gazdasági mozdonya erősen húz: Németországban 16,5 százalékkal 211 ezerre, Franciaországban pedig 8,5-lel 185 500-ra emelkedtek az eladások. Hollandiában is meglepően erős volt a múlt hónap, hiszen 20 százalékkal 75 ezer fölé bővült az új autók piaca. Írország pedig nem panaszkodhat, hiszen majdnem 30 százalékkal több, 21 ezer kocsi kelt el.
További részletek a holnapi Világgazdaságban
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.