A Porsche és a Volkswagen vezetősége 2009 augusztusában döntött a fúzióról, amelynek elvileg 2011 második felében le kellene zárulni. A BusinessWeek friss hírei szerint azonban ez aligha valósulhat meg, mivel a folyamatot hátráltatja a Porsche vezetése ellen folyó, részvényár-manipulációval kapcsolatos eljárás.
A stuttgarti bíróság csütörtöki közleményében tudatta, hogy kiterjesztette a volt vezérigazgató, Wendelin Wiedeking, valamint a volt pénzügyi vezető, Holger Haerter ellen folyó vizsgálat hatókörét. Az igazságszolgáltatás most a részvényárak befolyásolása mellett arra a kérdésre is választ keres, hogy a két menedzser tett-e olyan lépéseket, amelyek az autógyártó létét is veszélybe sodorták?
"Valószínű, hogy a fúzió jövőre megvalósul, addigra stabilabbak lesznek a pénzügyi feltételek" – kommentálta a hírt a Crédit Suisse elemzője. Andt Ellinghorst ezzel cáfolta azt a feltételezést, mely szerint akár meg is hiúsulhat a két autóscég egyesülése. A Volkswagen megfogalmazása szerint óvatosan közelít a fúzióhoz, de továbbra is hisz annak létrejöttében. A piac ettől függetlenül idegesen reagált a bejelentésre, a Porsche részvényeinek árfolyama 11 százalékkal, 54,80 euróra esett vissza a frankfurti kereskedésben, a Volkswagen kurzusa pedig 2,4 százalékot csökkent.
Miközben a jogi eljárás zajlik, a két cég igyekszik szorosabbra fűzni kapcsolatát. A friss bejelentés szerint a németországi Osnabrückben található Volkswagen-gyár a Porsche Boxter és Cayman modellek szerelését is végzi majd. Európa legnagyobb autógyártója jelenleg is gyárt Porsche-modelleket, a Cayenne SUV-ot és a négyajtós Panamerát. A Porsche következő modelljét, a Cajun kompakt SUV-ot pedig az Audi Q5 alaplemezére építik majd, ezzel csökkentve a gyártás költségeit.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.