Szinte bármilyen típusú kerékpárba beépíthetik a gyártó vállalatok azt a HMI (Human Machine Interface) és az akkumulátor alkotta rendszert, amely a szeptember elején zárult németországi Eurobike 2010 vásáron számos pozitív visszajelzést kapott a gyártóktól. Ennek eredményeként máig 13 kerékpárgyártó választotta a Bosch hajtáskoncepcióját.
A hajtóegység az adott kerékpártípushoz illő négy mód – gazdaságos, túra, sport és sebesség – bármelyikére beállítható. Egy sportos hegyikerékpár esetén a hajtóegység dinamikusabban biztosítja az energiát, mint egy túrabiciklinél, ahol inkább a távolság legyőzése a fontos szempont.
A hajtóegység, az elektronika, az akkumulátor és a töltőegység, valamint a kormányra szerelt HMI olyan könnyű és nagyteljesítményű hajtórendszert képeznek, amely nem csupán erős és strapabíró, hanem középső és alacsony helyzetben levő súlypontja miatt nagyfokú menetstabilitást is biztosít.
A Robert Bosch AG évente mintegy 80 millió darabot gyárt olyan kompakt és rendkívül hatékony elektromotorokból, melyek az eBike hajtásában is megtalálhatók. Az eBike energiatároló rendszerének alapjául a Bosch elektromos kéziszerszámait is működtető lítium-ion akkumulátorok fejlesztési és gyártási tapasztalatai szolgáltak. A hajtórendszert alkotó HMI, az elektronika és az érzékelők tekintetében pedig a Bosch széleskörű gépjármű elektronikai ismereteit hasznosították– hiszen a cégcsoport évente több mint 100 millió elektronikus vezérlőegységet és több mint 220 millió érzékelőt gyárt.
Az eBike rendszerben így érvényesülnek a legkülönbözőbb technológiák nagyüzemi gyártása során felhalmozott globális tapasztalatok. A nagyteljesítményű technológiának és a komoly logisztikának köszönhetően a Bosch jó eséllyel indul, hogy kiemelkedő pozíciót foglaljon el ezen a piacon is; középtávon 20 százalékos részesedést szeretnének elérni.
Javuló eredmények
A Bosch csoport újra növekedési pályára került, és máris visszaállt a 2007. évi árbevételi szintre. Az előzetes adatok szerint a 2010-es üzleti évben a cég 47,3 milliárd eurós, vagyis a tavalyelőtti 38,2 milliárdhoz képest 24 százalékkal nagyobb forgalmat ért el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.