A termékleírások elkészítésére az ágazatban azért van szükség, mert egy 2009. augusztus 1-je óta hatályos európai uniós szabály kifejezetten a forgalmazás feltételéül szabja a borok eredetmegjelölésének és földrajzi jelzésének meglétét.
A szabályozás része az is, hogy az EU nyilvántartásába vett új elnevezésekhez egységes termékleírást kell készíteni, s azt ez év végéig el kell küldeni az Európai Bizottsághoz. A magyar bortermelők már tavaly elkezdték ezeknek a leírásoknak az összeállítását az ország 22 borvidékén.
Az ágazatot segíti az is, hogy az Agrármarketing Centrum pályázatot írt ki az egyes borvidékek szakmai munkájának koordinálásához. A nyertes, a Nemzeti Borakadémia Kft. feladata lesz, hogy a termékleírások 2011. május 31-ig időben elkészüljenek. Szakértők szerint a leírások a jövőben alapvetően meghatározzák a magyar borok versenyképességét.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.