A vizsgálat során többek között a NASA szakemberei ellenőriztek 280 ezer sornyi számítógépes programkódot, hogy kiderüljön: a Toyota elektronikus gyorsulásszabályozó rendszere vezetette-e balesetekhez. A Ray LaHood közlekedési miniszter a vizsgálat eredményeit összegezve leszögezte: a gond mechanikus és nem elektronikus jellegű volt.
A tárcavezető kijelentette, hogy az autók biztonságosak és ezt azzal támasztotta alá, hogy legidősebb lányának is azt javasolta, egy Toyota Sienna kisteherautót vásároljon.
A Toyota mindvégig állította, hogy a gázpedál beakadását és az ebből eredő szándékolatlan gyorsulást a nem az adott autókba való szőnyegek okozzák és az elektronikus rendszer hibátlan. A hivatalos vizsgálat most megerősítette az autógyártó állítását, ugyanakkor Steven Berman, egy csoportos perben számos károsultat képviselő ügyvéd az AFP-nek úgy fogalmazott, hogy ez még korántsem jelenti az ügy végét. A jogász szerint több ügyfelénél nem a szőnyeg okozott gondot, olyan sofőrök is jelentkeztek nála, akik már előzőleg megoldották a szőnyeg-problémát, mégis tapasztaltak véletlen gyorsulást.
Mint arról tegnap beszámoltunk, majdnem felére esett vissza a Toyota üzemi nyeresége üzleti évének harmadik negyedévében, de a világ legnagyobb autógyártója az év egészét tekintve töretlenül optimista. A Toyota Motor Corp október-decemberi időszakban mért üzemi profitja 99,07 milliárd jen, vagyis 237,77 milliárd forint volt. Bár az eredmény 47,6 százalékkal maradt el az egy évvel korábbi időszak nyereségétől, a pesszimista elemzői várakozások 70,6 milliárd jenes átlagát így is jócskán meghaladta. A nettó profit 38,9 százalékkal 93,63 milliárd jenre csökkent.
Noha a Toyota továbbra is Japán első számú globális márkája, az értéke csaknem egyötödével csökkent a közelmúltban történt tömeges visszahívások miatt. Ez tűnik ki az Interbrand nemzetközi tanácsadó cég felméréséből, amely szerint a Toyota márka értéke 16 százalékkal esett és 25,66 milliárd dollárra mérséklődött az egy évvel ezelőtti utolsó jelentéséhez viszonyítva.
A Toyota ugyanakkor továbbra is a világ legnagyobb autógyártója. A cég eladásai - a teherautókat is beleértve - tavaly 8 százalékkal emelkedtek, köszönhetően az erős kínai, illetve dél-kelet ázsiai keresletnek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.