Mennyiségben ez több mint 12 millió kiszerelési egységet jelent. Az éves eladás közel fele szeptember-decemberre koncentrálódik. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat.
Tavaly az utolsó négy hónapban a gyógyszertárak megfázás elleni, recept nélküli termékekből 6 milliárd forint bevételt ért el, ami 19 százalékkal haladja meg az előző évi hasonló periódusét - tájékoztat Osztoics Bernadett, a Nielsen ügyfélkapcsolati igazgatója. - Mennyiséget tekintve a legutóbbi szeptember-december eladásai 5 millió csomagolási egység felett mozogtak, és ezzel plusz 12 százalékot regisztráltunk, a tavalyelőtti hasonló időszakhoz viszonyítva.
A patikák forgalmán belül leginkább a torokfertőtlenítők és köptetők forgalma emelkedett. Előbbi szegmensben sikeres, új márka jelent meg a kínálatban, köptetőknél inkább a már piacon lévő márkákból adtak el többet. Múlt év szeptember-decemberben a patikán kívüli forgalom részaránya nem haladta meg a 2 százalékot a megfázás elleni OTC termékek piacán. A kategória patikán kívüli értékesítése nőtt, értéket tekintve 9 százalékkal. Négy hónap eladásai közelednek a 100 millió forinthoz.
Az átlagárak patikákban kisebb, patikán kívül nagyobb mértékben emelkedtek, egyik évről a másikra. A megfázás elleni OTC termékek mennyiségi eladással súlyozott átlagos fogyasztói ára gyógyszertárakban, legutóbb szeptember-decemberben, csomagolási egységenként 1 080 forint. Ez 6 százalékkal magasabb, mint az előző évi hasonló időszakban. Ugyanakkor patikán kívül 1 180 forintot regisztrált a Nielsen, ami 11 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi, mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagárat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.