BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Visszük a megfázás elleni szereket, mint a cukrot

A megfázás elleni vény nélkül kapható gyógyszerekkel és gyógyhatású készítményekkel (OTC) a patikák közel 13 milliárd forintot meghaladó forgalmat értek el tavaly.

Mennyiségben ez több mint 12 millió kiszerelési egységet jelent. Az éves eladás közel fele  szeptember-decemberre koncentrálódik. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat.

Tavaly az utolsó négy hónapban a gyógyszertárak megfázás elleni, recept nélküli termékekből 6 milliárd forint bevételt ért el, ami 19 százalékkal haladja meg az előző évi hasonló periódusét - tájékoztat Osztoics Bernadett, a Nielsen ügyfélkapcsolati igazgatója. - Mennyiséget tekintve a legutóbbi szeptember-december eladásai 5 millió csomagolási egység felett mozogtak, és ezzel plusz 12 százalékot regisztráltunk, a tavalyelőtti hasonló időszakhoz viszonyítva.

A patikák forgalmán belül leginkább a torokfertőtlenítők és köptetők forgalma emelkedett. Előbbi szegmensben sikeres, új márka jelent meg a kínálatban, köptetőknél inkább a már piacon lévő márkákból adtak el többet. Múlt év szeptember-decemberben a patikán kívüli forgalom részaránya nem haladta meg a 2 százalékot a megfázás elleni OTC termékek piacán. A kategória patikán kívüli értékesítése nőtt, értéket tekintve 9 százalékkal. Négy hónap eladásai közelednek a 100 millió forinthoz.

Az átlagárak patikákban kisebb, patikán kívül nagyobb mértékben emelkedtek, egyik évről a másikra. A megfázás elleni OTC termékek mennyiségi eladással súlyozott átlagos fogyasztói ára gyógyszertárakban, legutóbb szeptember-decemberben, csomagolási egységenként 1 080 forint. Ez 6 százalékkal magasabb, mint az előző évi hasonló időszakban. Ugyanakkor patikán kívül 1 180 forintot regisztrált a Nielsen, ami 11 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi, mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagárat.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.