BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A legjobb fehérnemű boltok és márkák - Tesztvásárlás

A csehek a kiszolgálásban a legjobbak, a magyarok a vevőhűség-építésben, a litvánok pedig a termékbemutatásban jeleskednek – ezeket a következtetéseket lehet levonni az International Service Check (ISC) által bonyolított tesztvásárlási sorozatból, amelynek témája ezúttal a fehérnemű-kereskedelem volt.

A tesztvásárlók kilenc európai ország 192 fehérnemű üzletét ellenőrizték. Magyarország a második helyen végzett. Az egy hónapon át tartó felmérés során Bulgária, Csehország, Észtország, Litvánia, Lettország, Lengyelország, Románia, Szlovákia és Magyarország nagy és közepes városainak üzleteit ellenőrizte a cég tesztvásárlók segítségével. 192 ellenőrzés keretében nyolc márkát vizsgáltak. A górcső alá vett üzletek: az Atlantic, a Calzedonia, a Donna, az Esotiq, az Etam, a Gatta, az Intimissimi, a La Vantil, a Lanoro, a Marilyn, a Triumph, és a Veneziana.

Magyarországon a tesztvásárlók az Aranypókot, a Calzedoniát, az Intimissimit, a J. Presst és a Triumph-ot vizsgálták meg, húsz ellenőrzés segítségével.

Nemzetközi viszonylatban a legjobb eredményt, vagyis 100 százalékos elégedettséget a J. Press, a Seven Seconds, a Triumph és a Velas Pasaule érte el, a J. Pressnek egyébként éppen egy magyarországi, pontosabban a debreceni áruház szerzett dicsőséget.  Magyarországon is a J. Press szerezte meg az abszolút első helyzet, nyomában az Aranypókkal, az Intimissimivel és a Calzedoniával.

A márkák között a vezető helyzet a Lanoro, a Triumph és a Bepon érte el, míg Magyarországon a Triumph bizonyult a legjobbnak (89,8 százalékos elégedettség), de a mögötte beérkező Intimissimi és Calzedonia és 87 százalék fölötti elégedettséget ért el.

Az általános értékelést tekintve Magyarország a második helyen végzett, 85,2 százalékos eredményt elérve. A legjobbnak a cseh üzletek bizonyultak, akik a legmagasabb összpontszámot, 85,9 százalékot értek el. Magyarországnak a következő országokat sikerült megelőzni: Bulgária (78,2), Szlovákia (78 százalék) és Lengyelország (78 százalék), Litvánia (76,6 százalék), Észtország (74,2 százalék), Lettország (73,9 százalék) és Románia (73,8 százalék).

A kiszolgálás minősége tekintetében szintén a csehek lettek a legjobbak (92,5 százalék). A második helyen itt is Magyarország végzett (89,2 százalék). Utána következik Szlovákia (84,3 százalék) és Lengyelország (83,5 százalék). Az ötödik, hatodik, hetedik és nyolcadik helyet az alábbi országok foglalták el: Bulgária (80,5 százalék), Lettország (77,8 százalék), Litvánia (77,7 százalék) és Románia (76,1 százalék). A leggyengébbnek ezen a területen Észtország bizonyult, ahol a kiszolgálás színvonalát a tesztvásárlók mindössze 71,2 százalékosra értékelték.

Vevőhűség építésben Magyarország végzett az élen 58,7 százalékkal, ezt követi Csehország (55,4 százalék) és Észtország (54,3 százalék). Kicsit rosszabbul áll Bulgária (53,5 százalék), Szlovákia (43,8 százalék), Románia (42,5 százalék) és Litvánia (41,2 százalék). Ezen a skálán nagyon gyenge eredményt ért el Lengyelország (41 százalék), és Lettország (39 százalék). 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.