BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Toyota át akarja lépni az álomhatárt

A Toyota elnöke mai sajtótájékoztatóján kijelentette: cége 2015-ig el szeretné érni az évi 10 milliós értékesítési számot – először az autógyártás történetében.

Akio Toyoda a konszern terveit ismertetve jelölte meg a rekordnak számító, 10 millió darabos értékesítési célt, annak ellenére, hogy a konszernnél korábban éppen az erőltetett ütemű termelés miatt fordultak elő technikai problémák. A Toyota 2009 vége óta mintegy 14 millió autót hívott vissza és rekord nagyságú, 48,8 millió dolláros bírságot fizetett az amerikai államnak a technikai problémák miatt.

Toyoda ma az AP szerint úgy fogalmazott: az autógyár több millió tulajdonost szeretne boldoggá tenni és a fenti bejelentés ellenére cáfolta, hogy konkrét értékesítési célt határozott volna meg. Állítása szerint a vállalat tanult a visszahívási ügyekből és ezért a minőségellenőrzést helyezi előtérbe stratégiájában. A múlt évben a japán konszern 8,42 millió gépkocsit értékesített, 30 ezer darabbal megelőzve a General Motorst, amelytől 76 év után, 2008-ban hódított el a világ legnagyobb autógyára címet.

Jesse Toprak, a TrueCar.com elemzője szerint a mai bejelentés kissé elnagyolt volt, a szakértő hiányolta a konkrétumokat, ugyanakkor megvalósíthatónak tartja a 10 millió darabos értékesítési célt, feltéve, hogy a jelenleginél izgalmasabb modellkínálattal áll elő a cég.

A cég szokatlan átalakítást hajt végre a menedzsmentben: Toyoda elődje, Katsuaki Watanabe lemond az igazgatótanácsi tagságáról, annak ellenére, hogy a volt elnökök jellemzően hosszabb időt töltenek a vállalat felsővezetői testületében, így például Watanabe elődje, Fujio Cho is a testület tagja. A szakértők a leköszönő menedzsert tették felelőssé a minőség rovására felpörgetett gyártás elhibázott stratégiájáért. A Toyota  emellett huszonhétről tizenegyre csökkenti az igazgatótanács tagjainak számát, ugyanakkor a tengerentúlon dolgozó menedzserek csapata tizenháromról tizenötre növekszik a gyorsabb döntéshozatal és a regionális igények pontosabb követése érdekében.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.