Az előbbi céget az ex-Malév tulajdonos Borisz Abramovics alapította és ez Oroszország első fapados légitársasága, a Kuban pedig elsősorban Dél-Oroszország légi forgalmában terjeszkedik. A Sky – amely a helyi célpontokon kívül Spanyolországba, Görögországba, Törökországba és Montenegróba is indít járatokat - tavaly 2 millió utast szállított, a krasznodari központú Kuban Airlines pedig félmilliót.
Az utóbbi igazgatóságába választották be az elmúlt héten Leonov Pétert, a Malév korábbi vezérigazgatóját, aki ma is részt vesz a Malév igazgatóságának ülésein a 3 százalékos tulajdonrésszel rendelkező Air Bridge képviseletében.
Az orosz milliárdos Gyeripaszka nem csupán légitársaságot vesz – ez ugyanis csak része lesz épülő légi-birodalmának. Ennek alapja a Rusal elnevezésű alumínium cége, de a hatalmas ipari konglomerátum mellett érdekeltségi körébe tartozik az egykori Tupoljev és IL repülőgépgyárak egyesítéséből létrehozott orosz repülőgép gyár is.
A portfoliót oroszországi repterek teszik teljessé: egy sor regionális reptér mellett ide tartozik a szocsi légikikötő. (Mint ismeretes, Szocsi lesz a 2014-es Téli Olimpia színhelye.)
A most egyesülő két légitársaság a közelmúltban teljesen felújított moszkvai Vnukovó repteret használja. A flotta zömét Boeing 737-esek (300-as, 500-as és 700-as) gépek alkotják – a Kuban Airlines flottában még néhány Jak 42-es is „szolgál”, de ezeket fokozatosan vonják ki a forgalomból.
A Boeingek szervizelését korábban a Malév-leánycég Aeroplex végezte a másik moszkvai reptéren Domogyedovóban. Ezt a bázis ugyan bezárták, de elképzelhető, hogy az új légi cég flottáját a budapesti Aeroplex bázison szervizelik majd.
Oleg Gyeripaszka elsősorban építőipari szegmesben tevékenykedő nagyvállalatokon keresztül szerezte vagyonát, néhány éve az osztrák - magyarországi érdekeltséggel is rendelkező - Strabag SA-ban szerzett kisebbségi tulajdont, amelyet később a válaság miatti mélyrepülés miatt eladott, de nemrég ismét nagyobb részesedést vásárolt a cégben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.